برگزاری اولین کنگره شعر بلوچی برای اولین بار در جنوب کشور

30 خرداد 1398 ساعت 10:58

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکشهر گفت: برای اولین بار کنگره شعر بلوچی در جنوب کشور به میزبانی شهرستان نیکشهر برگزار می شود.


ریاض بلوچی در گفت با چهاربهاران افزود: همایش بزرگداشت میرکمبر اسطوره نامی شهرستان برای اولین بار در شهر بنت نیکشهر ضمن برگزاری شب شعر سچکان مصادف با روز زبان مادری انجام می شود.

وی تاکید کرد: حضور گروه نمایش شهرستان بعد از نزدیک به ۱۳ سال در جشنواره های استانی و کسب رتبه سوم در نمایش خیابانی را شاخص ترین و مهم ترین رویداد های فرهنگی و هنری شهرستان نیکشهر طی یک سال اخیر کسب کرده است.

رئیس اداره اشاد نیکشهر ادامه داد: به لطف حضور هنرمندان جوان و مستعد شهرستان نیکشهر در عرصه های مختلف ادبی و هنری در سطح استان و کشور، امروز شهرستان نیکشهر را با هنرمندان و فرهنگ و هنر آن می شناسند و از جمله ویژگی بالقوه فرهنگ و هنر شهرستان می توان در حوزه های نویسندگی، شعر و نمایش نام برد.

وی با بیان اینکه کار کرد فرهنگ و هنر بیش از آن چیزی است که ما به صورت سطحی به آن نگرش داریم تاکید کرد: نقش فرهنگ در سطح جامعه خاک خرده نیست و مستلزم نگاهی پایدار نسبت به دغدغه های هنرمندان است تا رویکرد مردم و جامعه از استفاده تزئینی و سمبلیک نسبت به هنر و هنرمندان تغییر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیکشهر دروازه فرهنگ و گردشگری استان محسوب می شود و در اسناد توسعه ای بلوچستان بالاخص طرح توسعه سواحل مکران به حوزه های مکان محور در بحث فرهنگی نگاه ویژه ای شده است ما می توانیم به همت مردم، معتمدین و دستگاه های اجرایی از این پتانسيل ویژه فرهنگی و هنری شهرستان به نفع اقتصاد نیکشهر بهره ببریم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453772

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453772/برگزاری-اولین-کنگره-شعر-بلوچی-بار-جنوب-کشور

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir