همایش آموزشی کنترل فشار خون برای مبارزه با سومین عامل کشنده دنیا در بندر چابهار

28 خرداد 1398 ساعت 11:18

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار طبق آزمایشات و تحقیقات پزشکی در اولویت خطر فشار خون می باشند و بایستی اقدامات خودمراقبتی در این خصوص داشته باشند.


حسن ابراهیمی در حاشیه همایش آموزشی کنترل فشار خون و راه های پیشگیری از آن که در کوی بندرچابهار برگزار شد در گفت و گو با چهاربهاران افزود: همایش دو روزه آموزشی کنترل فشار خون و راه های پیشگیری از آن با هدف ثبت و کنترل رایگان فشار خون برای گروه هدف در راستای یک برنامه کشوری و بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای این برنامه از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه در کشور ادامه داد: این اداره کل نیز با هدف ارتقای سطح دانش عمومی همکاران شاغل در بندر و مشارکت بیشتر آنان و خانواده هایشان در اجرای این طرح، همایش آموزشی با عنوان کنترل فشار خون و راه های پیشگیری از آن برگزار کرده است.

وی تشریح کرد: این همایش با همکاری واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان چابهار برگزار شد و نقش مهمی برای شرکت کنندگان دارد.

ابراهیمی عنوان کرد: افزایش بیماری های مختلف بر اثر فشارخون به حدی است که در جهان از هر سه نفر بزرگسال یک نفر و از هر هشت مرگ در دنیا یک مرگ مربوط به فشارخون بالا است.

وی با بیان اینکه فشارخون بالا سومین عامل کشنده در دنیا است، گفت: مهمترین عوارض فشارخون بالا سکته مغزی و قلبی، نارسایی قلبی و کلیوی، خون ریزی چشم و نابینایی است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶ گام اساسی برای پیشگیری از فشار خون بالا دوری از مصرف دخانیات، فعالیت های بدنی کافی، رژیم غذایی مناسب، کاهش مصرف نمک، مدیریت استرس به شکل صحیح و خودداری از مصرف مشروبات الکلی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای درمان فشار خون بالا راهکارهایی را باید مدنظر قرار داد که مهمترین آنها کاهش وزن و اصلاح چاقی به ویژه چاقی شکمی، اصلاح رفتارهای تغذیه ای ناسالم (مثل کاهش مقدار مصرف چربی، حذف روغن جامد، کاهش مصرف نمک)، انجام فعالیت های بدنی منظم و کافی، مصرف دارو براساس نظر پزشک و ترک مصرف نوشیدنی های الکلی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453759

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453759/همایش-آموزشی-کنترل-فشار-خون-مبارزه-سومین-عامل-کشنده-دنیا-بندر-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir