۰

شركت 230هزار نفر در طرح غربالگري فشار خون دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر

رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ايرانشهر گفت: 230 هزار نفر در محدوده زير پوشش اين دانشگاه از ابتداي اجراي غربالگري فشار خون تاكنون در اين طرح شركت و خدمات آموزشي و بهداشتي اين بيماري را دريافت كرده اند . ‌
شركت 230هزار نفر در طرح غربالگري فشار خون دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر
به گزارش چهاربهاران، محمد مهران اميني فرد افزود: طرح بسيج ملي كنترل فشار خون بالا با هدف شناسايي و پيشگيري از عوارض فشار خون در افراد بالاي 30 سال، زنان باردار و بيماران كليوي همزمان با سراسر كشور در سيستان و بلوچستان آغاز شد و در 2 بخش اطلاع رساني و آموزش از 27 ارديبهشت تا 17 خرداد و تشخيص و درمان از 17 خرداد تا 15 تير به اجرا در آمده است .
وي تعداد ايستگاههاي سنجش فشارخون در سطح دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر را 751 پايگاه عنوان كرد .
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ايرانشهر بيان كرد: شمار افراد شناسايي شده مبتلا به فشارخون تا كنون 29 هزار و 600 نفر بوده‌اند .
وي گفت: از جمعيت يك ميليون و 300 هزار نفر زيرپوشش اين دانشگاه در جنوب سيستان و بلوچستان 400 هزار نفر بالاي 30 سال سن دارند .
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ايرانشهر پيش بيني كرد كه بيش از 25 درصد جمعيت هدف در جنوب سيستان و بلوچستان مشكل فشار خون داشته باشند .
وي با اشاره به اينكه فشار خون با علائم خاموش پس از 15 سال باعث نارسايي‌هاي كليوي، ديابت و بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود بيان كرد: مصرف نمك، استرس و چاقي از عوامل مهم ابتلاء به فشار خون است .
شهرستان‌هاي ايرانشهر، بمپور، سرباز، نيكشهر، مهرستان، چابهار، كنارك، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 453752
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *