۰

جمع آوری متکدیان چابهار اصلی ترین گام برای پیشگیری از بحران اعتیاد

سرپرست فرمانداری چابهار گفت: پیشگیری از اعتیاد، جمع آوری متکدیان سطح شهر و توجه به اصل اوقات فراغت به عنوان یکی از اصلی ترین ابزار پیشگیری از اعتیاد به ویژه در جوانان مورد تاکید می باشد.
جمع آوری متکدیان چابهار اصلی ترین گام برای پیشگیری از بحران اعتیاد
به گزارش چهاربهاران رحمدل بامری در جلسه مبارزه با اعتیاد که صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین در فرمانداری چابهار برگزار شد افزود: دستگاه های مسئول بایستی در حوزه فرهنگی و اجتماعی با تهیه و اجرای برنامه های مناسب در راستای پیشگیری از اعتیاد به ویژه در سطح جوانان اقدامات شایسته معمول دارند و همچنین در هفته مبارزه با مواد مخدر اقدامات عملیاتی را به اجرا در آورند.

وی تاکید کرد: امروزه استكبار جهانی با بهره گيری از مواد مخدر جوانان و آينده سازان ايران اسلامي را هدف قرار داده است و بايد تلاش كرد در سايه اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي اقشار مختلف جامعه به خصوص خانواده ها، جوانان و نوجوانان توطئه هاي دشمنان را خنثي كرد.

سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي اولويت در مبارزه با مواد مخدر است و مسئولان فرهنگي بايد تلاش كنند تا با برگزاري دوره هاي بازآموزي، شناسايي محله هاي آسيب خيز و برپايي نمايشگاه هايي از معضلات مواد مخدر در امر آگاه سازي و پيشگيري از اعتياد گام هاي موثري بردارند.

وی با اشاره به تاثیر اعتیاد در جرم و جنایت تشریح کرد: در بررسي آسيب هاي اجتماعي مشاهده مي شود كه بيشترين دليل ارتكاب افراد به جرائم، اعتياد به مواد مخدر است، مواد مخدر غيرت افراد را سلب مي كند و باعث مي شود كه فرد معتاد براي تهيه مواد به هر جرم و جنايتي دست بزند.

بامری عنوان کرد: اصل برخورد با پديده شوم اعتياد بايد از خانواده ها شروع شود و اگر اين انگيزه در ميان خانواده به وجود آيد، بسياري از اقدامات پيشگيرانه نيروهاي انتظامي به ثمر خواهد نشست.

وي با اشاره به نقش سازنده مراكز ترك اعتياد مجاز در برخورد با پديده شوم مواد مخدر خاطرنشان کرد: فعاليت مراكز ترك اعتياد مجاز بايد قانونمند و با هدف رفع اين بيماري در جامعه صورت گيرد و اگر قرار است اقدامي در اين زمينه صورت گيرد، بايد در مجاري قانوني انجام شود.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 453720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *