۱

پنجمین مرکز پرورش عقرب کشور در سیستان راه اندازی شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: زربی بی میر یکی از اعضای صندوق اعتبارات خرد روستایی شهرک میر سیستان پنجمین مرکز پرورش عقرب کشور را در این منطقه راه اندازی کرد.
پنجمین مرکز پرورش عقرب کشور در سیستان راه اندازی شد
به گزارش چهاربهاران، بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت:زربی بی میر یکی از اعضای صندوق اعتبارات خرد روستایی شهرک میر سیستان پنجمین مرکز پرورش عقرب کشور را در این منطقه راه اندازی کرد.
وی افزود: این بانوی سیستانی عضو صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان سیستان است که با شرکت در دوره‌های آموزشی ترغیب به راه اندازی این مرکز شد.
وی ادامه داد: این مرکز پرورش عقرب در گستره ۵۰۰ متر مربع و با ۲ هزار عقرب مولد کار خود را آغاز کرده است.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این بانوی روستایی برای شروع کار ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق کارآفرینی دریافت کرده است.
وی از اجرای طرح ملی روستای بدون بیکار در شهرک میر سیستان خبر داد و افزود: طبیعت زیبا، توانمندی‌های حوزه صنایع دستی، کشاورزی، دامداری و زنبورداری از جمله ظرفیت‌های این روستا است که با حمایت‌های مورد نیاز می‌توان آن را به روستایی بدون بیکار در استان تبدیل کرد.
به گفته کارشناسان زهر عقرب گرانترین مایع دنیاست و هر گرم زهر عقرب بیش از ۸۰ میلیون تومان به تناسب غلظت آن خریداری می‌شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 453707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *