۰

مرگ آبزیان سواحل چابهار بر اثر شکوفایی جلبک سمی بلوم

رئیس اداره محیط زیست چابهار گفت: در پی وقوع پدیده شکوفایی جلبکی بلوم درمحدوده ضلع شرقی خلیج چابهار مجاور دایک بندر شهید بهشتی حجم وسیعی از انواع آبزیان تلف شدند.
مرگ آبزیان سواحل چابهار بر اثر شکوفایی جلبک سمی بلوم
اشرف علی حسینی در گفت و گو با چهاربهاران افزود: باتوجه به بررسی های اولیه از عامل مرگ و میر آبزیان مشخص شد گونه بروز بلوم از جلبکهای سمی بوده که باعث ایجاد مسمومیت شدید در آبزیان و حتی انسان می شود.

وی با اشاره به عدم مصرف آبزیان مرده از این طریق تاکید کرد: از آنجایی که بعد از بروز این حادثه عده ای از شهروندان اقدام به جمع آوری ماهی و میگوهای تلف شده جهت فروش و یا استفاده خوراکی کرده اند لذا توصیه می شود از خوردن و یا خریدن این قبیل آبزیان بشدت خودداری کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست چابهار ادامه داد: علت و یا علل احتمالی دیگر بروز این حادثه در حال بررسی بودت و آزمایشات تشخیص در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به انواع مختلف آلودگی ها در دریا تشریح کرد: آلودگی ناشی از نفت، مواد مایع سمی به صورت فله، مواد مضر بسته‌بندی‌شده، فاضلاب کشتی ها، زباله کشتی ها و آلودگی هوا ناشی از کشتی خطراتی هستند که آبزیان دریایی را تهدید می کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: دریای عمان به دلیل محدودیت شدید شرایط اکولوژیک ارزشمند و تردد تعداد زیاد کشتی در آن، به عنوان یکی از معدود مناطق ویژه دریایی آب‌های زمین برای حفاظت محیط زیست نیازمند اجرای مقررات ویژه جلوگیری از تخلیه مواد زائد برای حفاظت از محیط زیست دریایی می باشد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 453700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *