تئاتر نوع تاثیرگذار فرهنگ سازی بهینه در جهت حفظ ارزش های اسلامی

22 خرداد 1398 ساعت 11:36

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چابهار گفت: بسیاری افراد همینکه به تئاتر می روند احساس داشتن «زندگی خوب» را پیدا می کنند حال فرقی نمی کند تئاتری که می بینند از نظر فنی و محتوایی دارای کیفیت خوبی باشد یا بد که بسیار مفید خواهد بود.


محمد امین محمدی در حاشیه تئاتر چابهار گفت و گو با چهاربهاران افزود: دو منفعت «خروج فرد از تنهایی و مشارکت در فعالیت جمعی» همچنین «احساس تماشاگر حرفه ای تئاتر بودن» هر دو از منفعتهای روانی اجاتماعی تئاتر هستند. این دو منفعت ایجاد کننده ارزشهای مقبولیت اجتماعی، خرد، ارزش قائل شدن برای خود هستند.

وی تاکید کرد: منفعتهایی نظیر احساس تبدیل به آدم دیگری شدن (عموماً داناتر پخته تر و بهتر شدن)، سبک و خالی شدن یا همان تزکیه و کاتارسیس، بشردوست و نوع دوست شدن، عبرت گرفتن، میل به تغییر دادن خود دیگران و جهان من جمله این منفعت های می باشد.

رئیس اداره ارشاداسلامی شهرستان چابهار ادامه داد: بااراده و مصمم شدن، بیدار و هشیارتر شدن، منزجر و متنفر شدن از فرد یا ایده و فکری خاص، طرفدار و هواخواه شدن، قوی و شکست ناپذیر شدن، اینها همه احساسهای خوب و بدی ست که فرد حین تماشا یا پس از تماشای تئاتر آنها را تجربه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در نتیجه این منفعتها، به ارزشهای غایی اش یا همان «زندگی خوب» می رسد و از خریداری این محصول فرهنگی (تماشای این تئاتر) احساس رضایت و برد می کند.

محمدی خاطرنشان کرد: «نگاه نزدیکتر و عمیقتر به زندگی، یادآوری انسانیت و اهمیت آن در زندگی روزمره، شناخت تأثیر نادانی بر عوامل مؤثر بر بقا همچون گرسنگی امنیت و سرپناه، کشف دلیل فقیر بودن و فقیر ماندن، درک دلایل تنها ماندن و تنها شدن، کشف دلیل ترسهای مهم زندگی، شناخت شیوه ها و عوارض رسیدن به قدرت، راههای خوشحال بودن و بها و تاوان نداشتن آن، خلاصی و راهیی از تعصب و اصرار بیجا، گشوده شدن دریچه های تازه به زندگی و افزایش وسعت دید و افزایش صبر و طاقت تحمل در زندگی و...» اینها آن چیزیهایی ست که تماشاگر تئاتر می خرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453695

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453695/تئاتر-نوع-تاثیرگذار-فرهنگ-سازی-بهینه-جهت-حفظ-ارزش-های-اسلامی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir