۰

اختصاص وام نامحدود به فعالان گردشگری سیستان و بلوچستان از محل صندوق توسعه ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: صنایع دستی، سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال و انواع صنایع ساخته شده از صدف، برگ درختان نخل وحشی و حصیرباقی سیستان و بلوچستان از اهمیت خاصی برخوردار است و باید تجاری سازی و در بازارهای مختلف عرضه شود.
اختصاص وام نامحدود به فعالان گردشگری سیستان و بلوچستان از محل صندوق توسعه ملی
به گزارش چهاربهاران علی اصغر مونسان در بازدید از کارگاههای صنایع دستی منطقه آزاد چابهار افزود: از محل صندوق توسعه ملی بدون محدودیت برای فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان وام با سود ۱۴ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا بتوانند در این بخش نیز فعال باشند.

وی تاکید کرد: استانداری، فرماندار و به ویژه منطقه آزاد چابهار حمایت‌های ویژه از صنایع دستی و آماده سازی زیرساخت‌ها دارند و باید حمایت از گردشگری و صنایع دستی از اولویت‌های آنان باشد تا بتوان این بخش را احیا کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری طبیعی چابهار و کنارک و در مجموع شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان بی نظیر است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها منجر به هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم می‌شود.

وی افزود: صنعت گردشگری با کمک بخش خصوصی و ورود سرمایه گذاران می‌تواند به رونق برسد و نمونه آن کلنگ زنی مجموعه تفریحی و گردشگری روستای درک کنارک است که امیدواریم در زمان مقرر و تا پایان سالجاری افتتاح و بهره برداری شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مجموعه گردشگری روستای درک همانطور که از طرف سرمایه گذاری اعلام شد با سرمایه گذاری ۵۴ میلیارد ریالی و در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع و با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع با کاربری اقامتی، پذیرایی و تفریحی اجرایی شد و بزودی پس از تکمیل مورد استفاده گردشگران و طبیعت دوستان قرار خواهد گرفت.

مونسان تصریح کرد: جای خوشحالی است که مجموعه بومگردی و سنتی "دُرّ بلوچ" روستای آبکان منطقه آزاد نیز در حال آماده شدن است و این مجموعه نیز برای استقبال از گردشگران آماده می‌شود.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بکر و زیبایی است که باید با برنامه‌ریزی و تبلیغات مناسب این مناطق را به گردشگران معرفی کرد.

وی ادامه داد: مجموعه گردشگری دُرّ بلوچ شامل ۱۰ اتاق، رستوران سنتی، محوطه و فضای سبز است و مالک این مجموعه با معرفی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، از محل تسهیلات روستایی و اشتغال‌زایی تسهیلات دریافت کرده است.

وی بیان کرد: گردشگری یکی از راه‌های میانبر توسعه است و همه کشورهایی که در حال توسعه هستند و یا از روند توسعه عقب مانده‌اند، از صنعت گردشگری برای جبران عقب‌ماندگی خود استفاده می‌کنند، این در حالی است که اهمیت گردشگری در کشور ما هنوز به‌درستی تبیین نشده و حمایت از بخش گردشگری به‌تناسب سایر بخش‌ها نیست براین اساس استان سیستان و بلوچستان نیاز به کار و آماده سازی زیرساخت‌ها دارد تا مشکلات آن مرتفع شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 453693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *