۰

توسعه گردشگری دریایی نیاز مبرم این روزهای بندر استراتژیک چابهار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: زمانی که از قطب گردشگری صحبت می‌شود کیش احتمالا یک نمونه موفق است اما به‌نظر من سواحل مکران و قلبش چابهار هم می‌توانند همراستا با کیش یک قطب گردشگری منحصر به فرد و حتی رقابتی‌تر از آن شود.
توسعه گردشگری دریایی نیاز مبرم این روزهای بندر استراتژیک چابهار
به گزارش چهاربهاران علی اصغر مونسان در نشست با فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران جنوب استان در فرمانداری چابهار افزود: چابهار، بندری اقیانوسی است، با کشورهای مختلف از راه همین اقیانوس ارتباط نزدیک دارد؛ گردشگری دریایی چیزی است که مدنظرماست و در چابهار روی آن کار می‌شود.

وی با بیان اینکه سواحل مکران و قلبش چابهار ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد و قطب مهم گردشگری کشور می‌شود ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار موفق شده از راه گردشگری درآمدهایی را ایجاد و کسب کند، اگر بتوانیم هوشمند و هدفمند از درآمدهای گردشگری برای توسعه زیرساخت استفاده کنیم، منطقه چابهار قطب گردشگری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چابهار نه‌تنها ظرفیتی توسعه‌ای برای محلی‌هاست که با توجه به موقعیت استراتژیک و دسترسی‌هایش ظرفیتی ملی و چه بسا بین‌المللی به‌حساب می‌آید.

مونسان عنوان کرد: ظرفیت و موقعیت جغرافیایی چابهار فرصت ویژه اقتصادی را برای کشور و به خصوص مردم منطقه ایجاد کرده است که می توان بهره برداری خوبی از این شرایط برداشت کرد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 453687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *