۰

۹۴۳۸ بازید بهداشتی ماه رمضان در سیستان و بلوچستان انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۹هزار و ۴۳۸ بازدید بهداشتی ماه مبارک رمضان از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه انجام شد.
۹۴۳۸ بازید بهداشتی ماه رمضان در سیستان و بلوچستان انجام شد
به گزارش چهاربهاران، دکتر سیدمهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بر بهداشت محیط ویژه ماه رمضان با حضور ۸۲ بازرس در قالب ۴۱ تیم در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه انجام شد.
وی ادامه داد: بازرسی و نظارت کارشناسان بهداشتی سیستان و بلوچستان در این مدت منجر به معدوم سازی چهارهزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف انسانی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با توجه به افزایش خرید زولبیا و بامیه و حلیم در ماه مبارک رمضان بخشی از فعالیت بازرسان بررسی وضعیت مراکز تولید و عرضه این نوع از مواد غذایی اختصاص داشت به طوریکه در این مدت ۳۶۴ بازدید از قنادی‌ها و۱۰۳ بازدید از حلیم فروشی در سراسر سیستان و بلوچستان انجام شد.
وی انجام ۱۳ هزار و ۷۹۰ کلرسنجی آب، ۷۱۷ نمونه برداری آب و ۶۹۶ نمونه برداری مواد غذایی را از جمله اقدامات کارشناسان مراکز بهداشتی سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
طباطبایی خاطر نشان کرد: سامانه ۱۹۰ برای مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار است که با هدف رسیدگی به تخلف‌های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت‌های مردمی ارزیابی سریع از بهداشت محیط راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، بمپور، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 453613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *