تبدیل مرز ریمدان به یکی از قطب های تجاری جنوب کشور در آینده ای نه چندان دور

19 خرداد 1398 ساعت 6:00

سرپرست فرمانداری چابهار گفت: به زودی صادرات و واردات در مرز ریمدان چابهار، ساماندهی و ادارات مرتبط مستقر و باراچه مرزی آن فعال خواهد شد و یکی از مرزهای مهم تجاری در جنوب شرق کشور را خواهیم داشت.


به گزارش چهاربهاران رحمدل بامری پس از بازدید از مرز ریمدان و طرح‌های مختلف در دست اجرای چابهار در جمع مردم و مسئولان افزود: بازارچه مرزی ریمدان نقش مهمی در توسعه این منطقه دارد و باید تمام زیرساخت‌های آن آماده و جابجایی کالا و مسافر تسریع شود.

وی بیان کرد: طرح‌های نیمه تمام چابهار در بخش‌های مختلف باید هر چه سریع‌تر تکمیل و بهره برداری شوند تا مردم از منفعت آنها استفاده کنند.

فرماندار چابهار تاکبد کرد: طرح‌های آبرسانی روستاهای دشتیاری، پلان و پیرسهراب، پروژه‌های کشاورزی و شیلاتی در صورت تکمیل علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال مردم موجب حل مشکلات دیرینه ساکنین این منطقه در زمینه آبرسانی می‌شوند.

وی گفت: پیگیری خوبی صورت گرفته و امیدواریم بخشی از مشکلات مردم چابهار در حوزه آبرسانی در سالجاری مرتفع و شهروندان بعد از سال‌ها انتظار از آب بهره مند شوند.

بامری بر تکمیل خط انتقال آب پایین دست سدهای زیردان و پیشین تاکید و خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اخیر آب خوبی در پشت سد زیردان جمع آوری شده است و می‌تواند مشکل آب کشاورزی و آشامیدنی پایین دست را مرتفع کند.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار نیز از حضور مسئولان مختلف و به ویژه استاندار برای پیگیری مشکلات مردم قدردانی کرد و گفت: حضور مسئولان می‌تواند مشکل گشا و حلال بسیاری از گره‌ها شود.

رحمدل بامری افزود: ۲۱ درصد مردم چابهار از آب آشامیدنی بهره مندند که امیدواریم با تکمیل پروژه‌های آبرسانی بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.

وی تکمیل پروژه‌های آبرسانی در دست اجرای بخش دشتیاری، پلان و دهستان پیرسهراب را خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید اعتبارات ویژه ای برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

وی تخصیص اعتبار برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی و اجرا طرح‌های کشاورزی و کمک به کشاورزان را خواستار شد و گفت: هجوم ملخ‌ها خسارات زیادی را متوجه کشاورزان کرده است.

سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: اتفاقات خوبی در زمینه ساماندهی مرز ریمدان انجام شده و مردم عزیز در هفته‌های آینده خبرهای خوشی از فعال سازی این بازارچه خواهند شنید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453609

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453609/تبدیل-مرز-ریمدان-یکی-قطب-های-تجاری-جنوب-کشور-آینده-نه-چندان-دور

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir