تقویت پوشش جنگلی و مرتعی دشتیاری در دستور کار سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور

16 خرداد 1398 ساعت 9:57

مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تقویت پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، ذخیره و تامین آب جهت ایجاد پوشش جنگلی و مرتعی، تقویت منابع آبی منطقه و کمک به اشتغال و معیشت مردم دشتیاری در دستور کار قرار گرفت.


هوشنگ جزی در حاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری و آبخوان داری بخش دشتیاری و پلان شهرستان چابهار به چهاربهاران گفت: به منظور بررسی طرح های آبخیزداری و آبخوان داری حوزه شهرستان چابهار بازدیدی از پروژه های بند خاکی مچکور واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان چابهار بخش دشتیاری انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت های حفظ منابع طبیعی تاکید کرد: بند تخریب شده نلیت ،بند خاکی در دست احداث کالدان به طول تقریبی ۱۱ کیلومتر در شمال غربی شهرستان چابهار، بند خاکی در دست احداث روستای جماعت زهی و هوتگ های موجود در برخی از روستاهای شهرستان بازدید شده اند و نیازمند زیرسازی می باشند.

مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: هدف از اجرای پروژه های فوق کنترل فرسایش خندقی (گرگرو) کنترل فرسایش بادی، ذخیره و تامین آب جهت ایجاد پوشش جنگلی و مرتعی، تقویت منابع آبی منطقه و کمک به اشتغال و معیشت مردم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی در تعادل چرخه زیست محیطی و منابع گیاهی بسیار حائز اهمیت است و آبرسانی به صورت کارشناسی شده می تواند در تقویت پوشش گیاهی موثر باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453597

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453597/تقویت-پوشش-جنگلی-مرتعی-دشتیاری-دستور-کار-سازمان-جنگل-آبخیزداری-کشور

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir