مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کسب بیشترین اعتبارات پروژه کلان عمرانی کشور در چابهار/ حمایت از تولید کنندگان عامل عمل به بیانات رهبری در رونق تولید

23 ارديبهشت 1398 ساعت 11:58

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و شرایط حساس کشور در رونق تولید باید بیش از پیش در حمایت از تولیدکنندگان به تحقق شعار سال کمک کرد.


هدایت اله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران عنوان کرد: در سال گذشته بیشترین اعتبار جاری و عمرانی در بین ادارات کل شیلات کشور توسط این اداره کل کسب شد که برای توسعه ماهیگیری در سواحل مکران و اشتغالزایی صرف شده است.

وی رونق تولید در توسعه اقتصاد کشور را مهم عنوان و افزود: توسعه صید لانگ لاین، ترویج و آموزش صیادان، ساخت و ترویج زیستگاه مصنوعی و پیگیری انجام پروژه های مربوطه، آبزی پروری، مدیریت تکثیر و پرورش میگو من جمله اقداماتی است که برای حمایت از تولید کنندگان انجام می شود.

مدیر کل شیلات استان ادامه داد: راه اندازی سایت پرورش میگوی رودیک پس از چندین سال، پرورش ماهی در قفس و تلاشهایی که جهت توسعه و ترویج پرورش سایر آبزیان در سال گذشته انجام شده جهت رفع موانع و مشکلات بهره برداران و پروژه ها در دست اقدام می باشد.

وی ضمن تاکید بر اجرای ادامه پروژه های سال گذشته تاکید کرد: اعتبارات جاری و عمرانی در سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده به طوری که جذب اعتبارات عمرانی و جاری باعث توسعه صنعت ماهیگیری می شود.

وی تشریح کرد: امسال نیز تکثیر میگو از مولدهایی که در استان موجود بود انجام گرفت و تاکنون تعداد ۳۰ مزرعه در گواتر زیر کشت رفته و تعدادی دیگر نیز در حال آماده سازی و ذخیره سازی میگو می باشند.

وی ضمن اشاره به انجام پروژه های ترویجی تحقیقاتی با بخش خصوصی جهت پرورش ماهی در استخرهای خاکی خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی بچه ماهی سیبس در استخرهای گواتر مورد پروش دو تعداد ۱۲ پروانه تأسیس با ظرفیت ۲۱ هزار تن در سال صادر می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453453

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453453/کسب-بیشترین-اعتبارات-پروژه-کلان-عمرانی-کشور-چابهار-حمایت-تولید-کنندگان-عامل-عمل-بیانات-رهبری-رونق

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir