رئیس صنعت، معدن وتجارت چابهار:

نرخ های مصوب مواد غذایی ماه رمضان اعلام شد/ کمبودی در عرضه اقلام اساسی ماه رمضان در چابهار وجود ندارد

19 ارديبهشت 1398 ساعت 8:12

رئیس صنعت، معدن وتجارت چابهار گفت: برای ایام ماه مبارک رمضان براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار همه کالاهای اساسی تأمین شده و قیمت و چگونگی توزیع آن نیز ابلاغ شده است.


هادی اکبری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرذ: کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان برای عرضه در ماه مبارک رمضان تامین شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: اقلام برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، گوشت قرمز و مرغ تخم مرغ، از کالای پر مصرف و اساسی در ماه مبارک رمضان است که از سوی شبکه‌های صنفی منتخب، فروشگاه زنجیره ای و سازمان میادین میوه و تره‌بار، توزیع می‌شود.

رئیس صنعت، معدن وتجارت چابهار با اشاره به نرخ کالای اساسی در شهرستان اذعان کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک 17 تومان، درجه دو 15 تومان، آش شله قلم کار با گوشت گرم گوساله کیلویی 16تومان، حلیم سفید با گندم و شکر 14 تومان، آش رشته 10 تومان و شله زرد و حلوا 10 تومان در ایام ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود.

 
وی شکر را از دیگر نیازمندیهای شهروندان در ایام روزه داری برشمرد و تصریح کرد: قیمت شکر طبق اعلام سازمان حمایت به صورت بسته بندی تا چهار هزار و ۴۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که فروشگاه رفاه به دلیل پرداخت هزینه حمل، دستمزد نیرو جهت بسته بندی، افت ایجاد شده در بسته بندی و هزینه پلاستیک از طریق دفتر مرکزی و سرشکن کردن هزینه های فوق در هزینه های جاری، اقدام به این عمل کرده که مورد تایید و حمایت این اداره نیز می باشد و به همین دلیل سعی شده در مراحل آتی توزیع، اولویت جذب با فروشگاه فوق باشد.

اکبری گفت: قیمت خرما بر اساس کیفیت در سراسر کشور تا سقف کیلویی 35 هزار تومان بالا رفته است که البته در شهر چابهار باتوجه به نوع استفاده خرما حداکثر قیمت افزایش یافته کیلویی 26 هزار تومان است که با بسته بندی های موجود در بازار، خرمای 700 گرمی از بسته ای 19 هزار تومان تا 23 هزار تومان براساس کیفیت قیمت میخورد، علهذا طی هماهنگی با تعاون روستایی این تعاونی اقدام به خرید خرما به قیمت هربسته 18 هزار تومان با حداقل سود در حال توزیع خرما در سطح شهرستان است.
 
رئیس صنعت، معدن وتجارت چابهار از پی گیری شکایات از طریق سامانه 124 خبر داد و خاطرنشان کرد: پل ارتباطی 124 سامانه دریافت شکایت‌های اصناف و اتحادیه‌ها در مورد گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب، عدم صدور فاکتور و درج قیمت است که امکان پیگیری شکایت نیز در این سامانه فراهم شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453440

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453440/نرخ-های-مصوب-مواد-غذایی-ماه-رمضان-اعلام-کمبودی-عرضه-اقلام-اساسی-چابهار-وجود-ندارد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir