۰
مدیر فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار:

پیشرفت 35 درصدی عملیات ساخت خانه فرهنگ چابهار/ آشنایی جوانان به مسائل فرهنگی یکی از اهداف ساخت خانه فرهنگ است

مدیر فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار گفت: پروژه ساخت خانه فرهنگ چابهار از اواخر سال 97 آغاز شده و در حال حاضر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پیشرفت 35 درصدی عملیات ساخت خانه فرهنگ چابهار/ آشنایی جوانان به مسائل فرهنگی یکی از اهداف ساخت خانه فرهنگ است
به گزارش چهاربهاران، عبدالباسط میرکازهی در جمع خبرنگاران بیان کرد: خانه فرهنگ به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مردم می توانند تعامل سازنده تری با نهادها و تشکل های فرهنگی و مساجد در جهت ارتقا سطح آموزشی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و فراهم کردن زمینه بروز خلاقیت های علمی هنری نسل جوان است.

با اشاره به اینکه خانه فرهنگ با هدف برگزاری دوره های آموزشی و درگیر کردن بومی های منطقه در بخش هنر و ورزش ایجاد شده است، افزود: هدفگذاری ما در این بخش توجه به تمام بخش های مختلف است، به طوری که در نماهای مختلف بین مناطق شهری و ساحلی است.

وی ادامه داد: فضاهای فرهنگی و آموزشی آن شامل کتابخانه، سالن مطالعه، سالن هنرمندان، کارگاه هنری و کلاس آموزشی است.

مدیر فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار گفت: فضای جنبی نیز شامل گالری نمایش آثار هنری، نگارخانه، فروشگاه عرضه کتاب و آثار فرهنگی، کافه فرهنگ و هنر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه در سال 20 هزار نفر می توانند از خانه فرهنگ منطقه آزاد چابهار استفاده کنند تصریح کرد: ساختمان خانه فرهنگ با 36 میلیارد ریال اعتبار به مساحت 1800 متر در محدوده این منطقه ساخته می شود و برای جانمایی آن به جامعه هدف توجه شده که شامل افرادی است که در بخش اداری فعال هستند و در نزدیکی آن نیز مسجد قرار دارد.

میرکازهی با اشاره به اینکه این خانه طبق برنامه ریزی باید در هشت ماه ساخته شود گفت: با بهره برداری از این مرکز فرهنگی نابرابری توزیع امکانات فرهنگی کاهش یافته و زمینه گرایش مردم به ویژه جوانان به مسائل فرهنگی از جمله کتابخوانی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه احداث دهکده چهل هکتاری ورزشی در این منطقه مدنظر است خاطرنشان کرد: ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت، ورزشگاه 12 هزار نفری فوتبال و دو و میدانی و چند رشته دیگر در دهکده ورزشی چابهار تا ده سال آینده ساخته خواهد.

انتهای پیام/
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 453393
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *