۰

آغاز برداشت انبه از باغات شهرستان چابهار

مدیر جهاد کشاورزی چابهار از آغاز برداشت انبه از سطح ۱۰۰ هکتار باغات کشاورزی این شهرستان خبر داد.
آغاز برداشت انبه از باغات شهرستان چابهار
نورالدین میرلاشاری امروز در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: شهرستان چابهار با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با برخورداری از اقلیمی مستعد وطبیعی، شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل دارا می باشد.

وی با بیان اینکه از مجموع سطح زیر کشت محصولات باغی ۲۷۰ هکتار به کشت انبه اختصاص دارد افزود: از این سطح ۱۵۰ هکتار را نهال و ۱۰۰ هکتار را درختان بارور با تولید ۹۰۰ تن محصول با تعداد ۴۰۰ نفربهره بردار تشکیل می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته با توجه به توزیع تعداد پنج هزار اصله نهال پیوندی به صورت یارانه دار به کشاورزان، سطح زیر کشت انبه ۵۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میوه درخت انبه جهت مصارف فرآوری ترشی مورد استفاده قرار می گیرد تاکید کرد: این محصول در کارگاه های سنتی خانگی شهرستانهای متقاضی جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان جهت ترشی سازی ارسال می شود.

میرلاشاری با بیان اینکه برداشت این محصول تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی چابهار حدود ۱۶ هزار هکتار با تولید سالیانه ۲۰۰ هزار تن در سال می باشد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 453384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *