۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان:

بارندگی سیستان و بلوچستان حدود ۴۲۷ درصد رشد داشته است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی های سال آبی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲۷ درصد رشد داشته است.
بارندگی سیستان و بلوچستان حدود ۴۲۷ درصد رشد داشته است
به گزارش چهاربهاران به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: ۱۰۶ میلی متر باران در سال آبی جدید (مهر پارسال تا کنون) در سیستان و بلوچستان باران باریده که نسبت به مدت مشابه با ۲۰ میلی متر بارندگی رشد ۴۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: براثر بارندگی‌های شدید ۲۳ تا ۲۵ فروردین در سراسر سیستان و بلوچستان رودخانه‌های محلی طغیان، برخی راه‌های ارتباطی بسته و منازل شماری از مردم جنوب این استان دچار آبگرفتگی شدند.
وی افزود: براثر بارندگی‌های اخیر ۶۰ میلیون متر مکعب روان آب در سدهای مخزنی سیستان و بلوچستان ذخیره سازی شد به طوری که طبق آمار حدود ۵۴ درصد حجم مخازن سدهای این استان آبگیری شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های این مدت به دلیل سیل آسا بودن به منازل مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد کرده است.
وی ادامه داد: براثر بارندگی‌های اخیر حدود ۳۰ درصد تالاب جازموریان در جنوب و بخشی‌هایی از تالاب بین المللی هامون در شمال این استان آبگیری شده است.
شهنوازی افزود: همچنین در بارندگی‌های اخیر براثر طغیان حدود ۴۵ رودخانه محلی، ۱۴ مسیر در سیستان و بلوچستان بسته شده بود که بخش قابل توجه‌ای از این مسیرها با تلاش راهداران و فروکش کردن آب بازگشایی شده است.
وی ادامه داد: همچنان چهار مسیر جلگه به چاه اسحاق، چاهان - زرآباد، فنوج - رمشک و جلگه - ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان بسته است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین براثر بارندگی به نسبت خوب در حوزه آبریز هیرمند در افغانستان شاهد ورود سیلاب غیرقابل کنترل این کشور به منطقه سیستان هستیم که در این زمینه تمام تمهیدات لازم برای استفاده بهینه از این سیلاب اندیشیده شده است.
وی تاکید کرد: بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان علاوه بر خوشحالی مردم دچار خشکسالی‌های ۲۰ ساله، خسارت‌هایی را در بخش‌های امور زیربنایی، کشاورزی، مخابرات و غیره به همراه داشت که در این زمینه تیم‌های برآورد خسارت در مناطق مستقر در حال بررسی وضعیت هستند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 453328
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *