در جلسه "شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چابهار" مطرح شد؛

پیشگیری یک اصل راهبردی در مدیریت بحران است/ رسانه ها بازوی توانمند مدیریت بحران هنگام وقوع حوادث هستند

24 فروردين 1398 ساعت 6:33

سرپرست فرمانداری شهرستان چابهار گفت: در مدیریت بحران باید اصل بر پیشگیری باشد و این یک اصل راهبردی است.


به گزارش چهاربهاران، رحمدل بامری شامگاه جمعه در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چابهار در سال جاری، با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی مناسب اعضای این شورا در پی بارش های اخیر اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای بارش های چند روز آینده نیاز است که آمادگی شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان حفظ شود تا خسارت های احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: برای جلوگیری از حوادث احتمالی و سامانه بارشی اعلام شده از سوی کارشناسان هواشناسی ضروری است اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به ویژه بخشداران، شهرداران در شهرها و دهیاران در روستاها ضمن بازدید و نظارت بر مسیر رودخانه ها و مسیل ها و انهار از باز بودن دهانۀ پل ها و مسیل ها مطمئن باشند تا در صورت بروز سیلاب و یا طغیان رودخانه ها، سیل از مسیر اصلی خود خارج نشده و به شهرها و روستاها آسیب وارد نکند.

 رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیان کرد: بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست، افزایش توانمندی و حفظ آمادگی دستگاه های اجرایی به ‌منظور رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی جهت مقابله و کاهش اثرات آن یک اصل مهم و ضروری است.
 ‏
وی مطرح کرد: در بحث مدیریت بحران تمام دستگاه های اجرایی باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشند تا با ارائه خدمات به موقع و مدیریت صحیح، بتوان صدمات و خسارات را به کمترین حد ممکن کاهش داد.

بامری ادامه داد: آمادگی و حضور تمامی دستگاهها و مدیران اجرایی به ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران جهت جلوگیری از حوادث طبیعی بنابر گزارش‌های هواشناسی در محل خدمت خود الزامی است.

 سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار افزود: اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به موقع و صحیح نقش موثری دارند و ضروری است تمام اخبار و اطلاعات را از طریق فرمانداری و ستاد مدیریت بحران دریافت و منتشر کنند.

در ادامه جلسه شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های مربوطه ارائه شد و اعضای ستاد بحران شهرستان نظرات کاربردی خود را اعلام کردند.

دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453302

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453302/پیشگیری-یک-اصل-راهبردی-مدیریت-بحران-رسانه-بازوی-توانمند-هنگام-وقوع-حوادث-هستند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir