۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

از نیمه دوم اسفند ماه تاکنون تعداد ۶۷ هزار راس دام سبک وارد بندر چابهار شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از ۱۷ هزار رأس دام که در استان کشتار شده است، تعداد ۱۵ راس با وزن تقریبی ۳۳۰ تن به بازارها و مبادی مصرف کشور ارسال شده است.
از نیمه دوم اسفند ماه تاکنون تعداد ۶۷ هزار راس دام سبک وارد بندر چابهار شد
به گزارش چهاربهاران، احمدعلی موهبتی پیش از ظهر امروز جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی زاهدان به خبرنگاران اظهار کرد: از نیمه دوم اسفند ماه تاکنون تعداد ۶۷ هزار راس دام سبک وارد بندر چابهار شد که برنامه‌ریزی لازم برای کشتار در استان انجام و بخشی هم به استانهای همجوار منتقل شده است.
 وی افزود: روند واردات دام تا ثبات بازار گوشت کشور ادامه خواهد داشت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۰۰ هزار راس دیگر نیز وارد استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.
 وی گفت: البته همزمان نیز محموله‌های دیگری از طریق سایر بنادر کشور وارد می‌شود و این واردات تا ۶۰۰ هزار رأس ادامه خواهد داشت.
 استاندار سیستان و بلوچستان یادآورشد: علاوه بر واردات دام سبک؛ برنامه ریزی لازم به منظور واردات دام سنگین هم انجام شده که در این راستا تاکنون بیش از ۲۰ هزار رأس دام سنگین از نوع گاو و گوساله، تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر و تعدادی دام سبک هم از طریق مرزهای خشکی استان وارد کشور می‌شود.
 رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: با این تصمیم دولت پیرامون واردات دام؛ بستری برای تامین گوشت داخل کشور، افزایش ارزش افزوده منابع کشور، اشتغالزایی و علاوه بر آن رونق صنایع پایین دستی کشتارگاهی شده است.
وی افزود: البته اجرای این طرح مستلزم رعایت اصل حمایت از تولید داخل کشور است.
 احمدعلی موهبتی گفت: با توجه به بارندگی های خوب کشور و مراتع آباد و غنی امسال، تا زمان وجود مراتع خلأ ۳ یا ۴ ماهه در بازار گوشت خواهیم داشت و این اقدام یعنی واردات دام این خلا را پوشش می‌دهد.
 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قطعاً پس از ورود دام های تولید داخل به بازار؛ روند واردات از خارج متوقف می‌شود و اگر دامی هم وارد شود صرفا برای بسته بندی و ارسال به کشورهای هدف خواهد بود.
موهبتی گفت: لازم است با برنامه‌ریزی صحیح متولیان بازار هم مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان منفعت لازم را ببرند.
 استاندار سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت دامهای سبک به صورت لاشه قسمت ران ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان،  قسمت دست ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان و لاشه هر کیلو ۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی های کارکنان دولت و تعاونیهای روستایی، کار توزیع گوشت را در بین عموم مردم استان انجام می‌دهند.
انتهای پیام/
جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 453245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *