۰

نخستین جشنواره موسیقی محلی دانشگاه های پیام نور سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد

‌‌نخستین جشنواره موسیقی مقامی و نواحی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان به میزبانی چابهار برگزار شد.
نخستین جشنواره موسیقی محلی دانشگاه های پیام نور سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
رئیس دانشگاه پیام نور چابهار در حاشیه برپایی جشنواره موسیقی مقامی و نواحی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار چهاربهاران گفت: این جشنواره با شعار هویت ملی، وحدت ملی به میزبانی دانشگاه پیام نور چابهار برگزار شد.

مرتضی پورملایی افزود: سیستان و بلوچستان در زمینه موسیقی محلی و سنتی از استعداد‌های درخشان و بالقوه‌ای برخوردار است و موسیقی با زندگی مردم پیوند خورده است، بدین معنا که در تمام مراحل زندگی کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان این دوره بیشتر به موسیقی غربی گرایش پیدا کرده است بیان کرد: ما با هدف اینکه  بتوانیم موسیقی محلی را زنده نگه داریم ما این جشنواره را برپا کردیم تا بتوانیم نسل به نسل موسیقی محلی خودمان را زنده نگه داریم و به دست آیندگان بسپاریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان در این همایش گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک نهاد اجتماعی تاثیر گذار نسبت به پتانسیل های موجود در موسیقی های محلی و مقامی واقف بوده و برای نهادینه کردن نشاط اجتماعی و گذر از بحران های اجتماعی وظیفه خود میداند تا از این ظرفیت کمتر بهره گرفته شده در محیط دانشگاهی بهره کافی و وافی را ببرد.

اویسی بیان کرد: گروه‌های موسیقی محلی از نقاط مختلف دانشگاه های پیام نور  استان با اجرای نواها و آواهای سنتی و بومی و محلی وحدت و همدلی را به نمایش می‌گذارند.

وی درخصوص اهداف این جشنواره خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن آیین ها و سنت های مردمان بومی و محلی این استان در قالب برنامه های رقابتی، از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره یک روزه در شهرستان چابهار است.

انتهای پیام/
 
 
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 453176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *