۰
بیانیه شورای اسلامی شهر چابهار؛

سلامت مردم را قربانی رفاقت ها و منافع فردی نکنید

شورای اسلامی شهر چابهار بعد از ابلاغ مدیر علوم پزشکی ایرانشهر برای جابجایی پنج مدیر زیر مجموعه شبکه بهداشت چابهار با صدور بیانیه ای اعلام اعتراض کرد.
سلامت مردم را قربانی رفاقت ها و منافع فردی نکنید
به گزارش چهاربهاران متن بیانیه به شرح زیر است؛

خطاب به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

جناب آقای مهران امینی فرد ای کاش آنگونه که برای اهداف انتخاباتی سرعت و ابتکار عمل نشان می دهید برای مردم زجر کشیده و آلام دیده اندکی نه با سرعت اهداف خود و حامیان بی مسئولتان رفتاری قابل قبول از سیاست های سیاسی منشانه شما شاهد بودیم و کنون با قضاوتی مثبت سالگرد الحاق را دلخوش می کردیم.
همسویی و همدلی مردم چابهار به گمان آن که شرایط بد اوضاع بهداشت و درمان با الحاق و حضور شما و جنابانتان اسباب بهبود وضعیت نابسامان بهداشت و درمان را فراهم می نماید گویا براساس اسناد موجود وضعیت بدتر از گذشته شده جز تخیل و خوابی شیرین بیش نبوده است اما تخیل شیرین تبدیل دانشکده به دانشگاه و بودجه های چند برابری و کلان شما و دوستانتان به واقعیت پیوست که بدون چابهار و کنارک و مهرستان تحقق این رویای شیرین سالیان متمادی جز خواب یا تخیلی شیرین نبود پس باید گفت مدیون الحاق و خوش مرامی این مردم ساده و بی آلایش هستید؟
باید یادآوری کرد قولهای که به مردم نجیب چابهار دادید جز قول و دلخوشی تاکنون عایدشان نشده است عبارتند از راه اندازی دانشکده علوم پزشکی مامایی و پرستاری در چابهار ،سر و سامان دادن مجتمع عالی سلامت ،اخذ سهمیه پزشکی مجزا برای داوطلبان چابهار ،پذیرش بومی گزینی از چابهار جهت استخدام ،انتخاب یکی از معاونین و بخشی از مدیران در ستاد مرکزی از چابهار و...
علوم پزشکی ایرانشهر تحت مدیریت شما حتی پروژه های نیمه کاره زمان دانشگاه زاهدان را پس از گذشت یکسال به اتمام نرسانده است هر روز تاریخی بعنوان قول اتمام داده میشود اما در موعد مقررتان نه خبری از اتمام است و نه خبری از شروع به کار پروژه ها صادق بودن را تمرین کنیم.
زمین های که وزارت بهداشت و درمان در جهت توسعه بهداشت و درمان چابهار اختصاص داده است از قرار معلوم در پی رایزنی انتقال ملکیت ان به نام علوم پزشکی ایرانشهر هستید؟
مردم چابهار با سخاوت و فروش زمین در پی استقبال بیمارستان ۵۴۰ تختوابی رفتند اما در کمال ناباوری در پی حذف پروژه بودید و تا به امروز جز کلنگ آغازگر هیچ فعالیتی نبودیم.
نیک میدانیم که جابجایی مسئولین حق مسلم مدیر هر مجموعه می باشد آیا تعامل با مردم و حرمت گذاشتن به دریافت کنندگان خدمات و میزان رضایت مردم از عزل و نصب ها را سرلوحه کاری خویش قرار دادید یا مردم و رضایتمدی و عدم رضایت آنان برای شما مهم نیست آنچه که با اهمیت است نیل به اهداف انتخاباتی و سیاسی شما که در آن برهه بعنوان ابزار، مردم مهم خواهند شد؟
قول استقلال چابهار از نظر بهداشت و قطب پزشکی هیچگاه از اذهان مردم چابهار که با فاجعه بهداشتی و درمانی روبه رو شدند را فراموش نخواهیم کرد بهداشت و درمان چابهار از نظر شاخص های بهداشتی بعد از الحاق در لبه پرتگاه نابودی رسیده بود که با ورود مدیری از جنس مردم، نقد پذیر ،پرتلاش که مسیر استاندارد سازی شاخص ها را با اندک زمان تصدی در پیش گرفته بود عزل کردید، ایا وقت آن نیست با رفتار خردمندانه در پی ارتقای وضعیت باشید ؟ چرا با انتصاب افراد بی کفایت روند سیر نابودی را افزون میکنید؟
مردم چابهار بشدت از اعمال و کردار نابخردانه تان به ستوه آمده اند بدون تفکر از عواقب احتمالی تصمیم ها و عدم بها دادن عام مردم و حتی متخصصین این امر و نمایندگان آنان در پارلمان های شهری و روستایی و حتی با فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس، با تاسی از معاونت پشتیبانی اقدام به عزل و نصب میکنید یا گمان میبارید که با پشتوانه صندلی سبز برادرتان که جلوس بر صندلی سبز دارند مینازید؟
شبکه بهداشت و درمان مملو از مسئولین بی مسئولی هست که روزانه صدها شاکی و اعتراضات مردمی را در پی دارد فرصت خوبی را در اختیار داشتید با نادیده گرفتن این فرصت گرانبها قدر ندانستید
اکنون باید عرض نماییم تحمل مشاهده نابسامانی ها و بی نظمی ها و متضرر شدن مردم که با سلامت عمومی مرتبط هست سخت و حتی غیرقابل تصور است با هشدار کامل نسبت به روند الحاق بشدت نارضایتی خود را اعلام میداریم و با قاطعیت عریضه ها و درد دل مردم مظلوم را به عالیترین مراجع و و وزارت خانه اعلام خواهیم کرد و تا سرحد نتیجه ایستادگی خواهیم نمود.
شورای اسلامی شهر چابهار به عنوان مدافع حقوق عمومی و سخنگوی مردم با مخالفت صددرصدی خود در خصوص بی عدالتی های اسبق از زمان الحاق تاکنون هیچگاه سلامتی مردم را قربانی رفاقت ها و منافع فردی نخواهد کرد و از حق قانونی و انسانی آنان ذره ای عقب نشینی نخواهد نمود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 453159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *