۰

ترویج مهارت های خودمراقبتی در میان نوجوانان چابهاری/ مواد مخدر و آسیب های فضای مجازی خط قرمز زندگی نوجوانان

رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: آموزش پيشگيری از رفتارهای مخاطره آميز در نوجوانان توسط این شبکه در جامعه محلی شهرستان به صورت اجرایی در خواهد آمد.
ترویج مهارت های خودمراقبتی در میان نوجوانان چابهاری/  مواد مخدر و آسیب های فضای مجازی خط قرمز زندگی نوجوانان
به گزارش چهاربهاران مسعود اعلایی درکارگاه آموزشي که با موضوع پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان برگزار شد اظهار کرد: در راستای حساس سازی و ارتقاء آگاهی پرسنل بهداشتی و به دنبال آن با هدف آموزش به نوجوانان تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشكی ايرانشهر(چابهار، كنارك، قصرقند، نيكشهر و سرباز)و مباحث تغذیه, تحرک بدنی, سوانح وحوادث، دخانیات این کارگاه برگزار می شود.
وی با اشاره به اجرای سه روزه این کارگاه افزود: پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان با تدریس مدير گروه روانشناسي باليني دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالي سلامت شبكه بهداشت و درمان می تواند کمک بسزایی در رشد سواد سلامت جامعه با ترویج خطرات آسیب های اجتماعی توسط فعالین شبکه بهداشت داشته باشد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: نوجوانان با مخاطراتی روبرو می باشند که سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شان را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به انواع آسیب های اجتماعی تاکید کرد: ازجمله این مخاطرات می توان به چاقی و تغذیه ناسالم، تحرک بدنی کم، رفتارهای پرخطر، اعتیاد و مصرف دخانیات، عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و سایر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.
اعلایی در پایان خاطرنشان کرد:ما باید کوشش کنیم با شناخت دقیق از این مخاطرات و با آگاهی از راهکارهای مراقبت از نوجوانان در برابر این آسیب‌ها، زمینه مصونیت بخشی جوانان را فراهم کنیم و مهارت های خودمراقبتی در این گروه سنی را ترویج و تقویت کنیم.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 453145
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *