۰

ساخت فرودگاه، حذف حاشیه نشینی و اتصال ریلی مهمترین چالش های توسعه چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیاتی شدن ساخت و توسعه فرودگاه، ساماندهی و حذف حاشیه نشینی و اتصال ریل به بندر و شهر چابهار از مهم ترین چالش های این منطقه است.
ساخت فرودگاه، حذف حاشیه نشینی و اتصال ریلی مهمترین چالش های توسعه چابهار
به گزارش چهاربهاران احمد علی موهبتی در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار که با حضور مقامات رسمی کشور در سالن همایش های جمعی منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار کرد: بندر چابهار نقطه اتکای تجارت و ترانزیت و از مهمترین فرصت های توسعه این استان محسوب می شود و می تواند تجارت پرسودی برای کشور ایجاد کند.
وی اتصال ریل به چابهار را ضروری دانست و افزود: با گسترش امکانات ارتباطی کشورهای آسیای میانه به ایران از طریق چابهار باید زیرساخت های ارتباطی هوایی و ریلی در این شهرستان راه اندازی شود.
موهبتی دریا را راه ارتباطی مفید چابهار عنوان و تاکید کرد: استفاده از مسیر چابهار برای ترانزیت کالا به اروپا علاوه بر کاهش 50 درصدی در زمان، نقش موثری در پایین بودن قیمت کالا برای سرمایه گذاران و مردم کشورهای آسیای میانه و افغانستان دارد.
وی راه اندازی سالن مسافری در بندر شهید کلانتری را مهم ارزیابی و ادامه داد: بندر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند و دارا بودن سالن مجهزمسافری باید به کانون مسافرت های دریایی ایران تبدیل شود.
استاندار چابهار را به عنوان هاب منطقه ای ترانزیت، ترانشیب و کانون مسافرت های دریایی عنوان و تشریح کرد: سالن مسافری بندر شهید کلانتری توانایی پذیرش همزمان 600 مسافر را دارد و می توان مسافرت های دریایی به کشورهای همجوار را انجام داد.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: کمک به کشورهای محصور در خشکی به شاخص های اقتصادی این کشورها منجر می شود چراکه در سال های اخیر با توجه به نگاه ویژه همه مسئولان کشور شاهد تامین زیرساخت های پهلوگیری کشتی های غول پیکر هستیم .
موهبتی با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در توسعه زیرساخت های بندر چابهار اذعان کرد: با توجه به ظرفیت های این بندر 60 تقاضای سرمایه گذاری به ارزش دو هزار و 400 میلیارد ریال ارائه که برخی ها منجر به امضای قرارداد شده است.
وی در پایان بر تکمیل زیرساخت های حمل و نقل، ساخت آزاد راه و آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار و حل مشکلات تردد کامیون ها برای توسعه بهتر این شهرستان تاکید کرد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 453120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *