۰

بارگیری اولین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند در بندر چابهار/امکان تخلیه غلات از روزی هشت هزار تن به ۲۰ هزار تن

اولین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان حمل و نقل کشورهای افغانستان و هند، استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در بندر چابهار بارگیری شد.
بارگیری اولین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند در بندر چابهار/امکان تخلیه غلات از روزی هشت هزار تن به ۲۰ هزار تن
به گزارش چهاربهاران، همزمان با همایش بین المللی توسعه چابهار با عنوان همایش روز چابهار هفت طرح شامل دستگاه مکنده غلات، لابراتوار آموزشی، تجهیزات راهبردی تخلیه و بارگیری کالا، طرح افزایش ظرفیت آب شیرین کن بندرشهیدبهشتی، درمانگاه کوی بندر و ساختمان عملیاتی اسکله های بندرچابهار امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

بهره برداری از هشت مکنده غلات با ظرفیت حدود ۳۰۰ تن به ارزش ۱۳ میلیون دلار و همچنین پنج جرثقیل ساحلی با ظرفیت ۸۰ تا ۱۴۰ تن از موارد افتتاح بود که آماده بهره‌برداری در بندر شهید بهشتی شدند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: این هشت مکنده از پیشرفته‌ترین مکنده‌ها در بنادر کشور هستند و برای اولین بار توسط سازنده آلمانی- ایرانی در کشور مونتاژ شده‌اند.

محمد راستاد با اشاره به اینکه ۲۰ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز شرق و جنوب شرق کشور از بندر چابهار انجام شد ادامه داد: جز استان‌های شرقی و جنوب شرق، قرار است انتقال و ترانزیت کالاهای اساسی افغانستان نیز از این بندر انجام شود.

پیش از این با استفاده از تجهیزات مکانیکی تخلیه غلات روزانه هشت هزار تن بود که حالا با اضافه شدن این هشت مکنده جدید با ظرفیت ۶۰۰ تن در ساعت میزان تخلیه به ۲۰ هزار تن ساعت خواهد رسید.

کاشت نهال پیوند بین کشورها در چابهار یکی از اقداماتی است که محمد اسلامی در بدو ورود به بندر شهید بهشتی، همراه معاونان حمل و نقل هند و افغانستان انجام داد.

گفتنی است به طور همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون حمل و نقل کشورهای هند و افغانستان، استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر معاونان وزیر راه و شهرسازی اولین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند در بندر چابهار بارگیری شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 453118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *