۰
رئیس بهزیستی شهرستان چابهار خبر داد:

اخذ مجوز نخستین باشگاه مثبت و موبایل سنتر در سطح استان در اداره بهزیستی چابهار

رئیس بهزیستی شهرستان چابهار از اخذ مجوز نخستین باشگاه مثبت و موبایل سنتر در سطح استان در اداره بهزیستی این شهرستان خبر داد.
اخذ مجوز نخستین باشگاه مثبت و موبایل سنتر در سطح استان در اداره بهزیستی چابهار
حسن تاوانه در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: با توجه به فراهم آوری زیر ساخت ها و اخذ مجوزهای لازم بزودی شاهد فعالیت های مراکز باشگاه مثبت و موبایل سنتر خواهیم بود پروانه های فعالیت و اصولی از مراجع مربوطه صادر شده و تحت نظارت و دستورالعمل زیر نظر این اداره فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: اعضای موبایل سنتر با شناسایی بیماران پرخطر من جمله اچ ای وی و سل سپس راهنمایی بیماران شناسایی شده به باشگاه مثبت جهت دریافت خدمات مختلف ارجاع داده خواهند شد.

رئیس بهزیستی شهرستان چابهار با بیان اینکه کاهش آسیب سیار و باشگاه مثبت که توام با ارائه مشاوره های روانشناختی، کلاس های مهارت آموزی شغلی و مهارت های زندگی، مددکاری و توام با خلق اوقات و فراغت مثبت برای بیماران جامعه هدف از نیازهای ضروری است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سطح استان با پیگیری های مکرر موفق به اخذ مجوز باشگاه مثبت در سطح استان برای شهرستان تنها اداره بهزیستی این شهرستان شد.

تاوانه گفت: باشگاه مثبت جهت ارائه خدمات به بیماران پرخطر در سطح استان و از محدود باشگاههای سطح کشور است امیدمی رود که نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد اداره بهزیستی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: اداره بهزیستی شهرستان با نیازسنجی در خصوص افراد بی سرپناه موفق به راه اندازی دو مرکز سرپناه شبانه(مردان و بانوان) شد اکنون پس از گذشت دو سال از شروع به کار این مراکز چه از نظر سیمای ظاهری شهر و چه از نظر فردی داشتن پوششی بهداشتی، کاهش حرکات اینگونه افراد به سمت بزهکاری جهت رفع گرسنگی و مکانی گرم  از عملکردهای بسیار مثبت بهزیستی این شهرستان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی ادامه داد: با مشارکت خیرین و موسسه نبی اکرم ص بزودی شاهد ایجاد اشتغال تنی چند از بانوان به صورت مستقیم و آموزش حرفه آموزی در مراد آباد جهت تقلیل آلام اجتماعی و توانمندسازی بانوان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت های اجتماعی بهزیستی شهرستان با جذب خیرین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف در پی استانداردسازی شاخص های خویش است که با مشارکت خیر نیکوکار حسن طایی در ماه جاری موفق به راه اندازی خانه امید شده است.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 453096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *