۰
کارشناس امور اقتصادی:

اقتصاد مردمی؛ زمینه ساز توسعه و خلق ارزش اقتصادی می شود/ احياء صنایع کوچک در ایران؛ مقدمه‌ای برای خروج از رکود

کارشناس امور اقتصادی گفت: اقتصاد مردمی و نه دولتی زمینه ساز توسعه می شود، مردم یک جامعه متناسب با توانمندی هر یک از آن‌ها در هر زمان و مکان را در راستای خلق ارزش اقتصادی و پیشرفت جامعه فراهم می‌آورد.
اقتصاد مردمی؛ زمینه ساز توسعه و خلق ارزش اقتصادی می شود/ احياء صنایع کوچک در ایران؛ مقدمه‌ای برای خروج از رکود
محمدعلی رحیمی پور در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: تدوین برنامه ریزی و نظارت اصولی در جهت تغییر رویکرد صنایع به طرف ارتقای کیفیت تولید کالا و خدمات و دسترسی به توان طراحی و فناوری، لازم و ضروری به نظر می رسد.
 
وی افزود: در کشورهای مختلف نیز برنامه ریزی، تامین زیرساخت ها و نظارت از جمله راهبردهای موثر در تقویت کارگاه های به شمار می روند.
 
کارشناس امور اقتصادی با اشاره به این موضوع که تقویت صنایع در اشتغالزایی و اقتصاد کشور تاثیر مستقیمی دارد، بیان کرد: بی شک پایه و ستون‌های هر اقتصادی صنایع آن اقتصاد هستند که اتخاذ سیاست های مالی و پولی دولت می تواند آنها را به رونق یا رکود برساند.

وی با اشاره به اینکه مردم رکن اصلی اقتصاد جامعه که به عنوان تولید کننده، سرمایه گذار و مصرف کننده هستند تصریح کرد: مردم و گروه های مردمی به عنوان تولیدکننده در قالب های مختلف می توانند حضور پیدا کرده و به این شکل در اقتصاد کشور نقش داشته باشند؛ در واقع گروه های مردمی با اطلاع از نیازهای کشور می توانند در کارگاه های کوچک و بزرگ، در این زمینه تولید داشته باشند.
 
رحیمی پور ادامه داد: همچنین مردم می توانند به عنوان سرمایه گذار، به جای سرمایه گذاری در بانک در پروژه های بزرگ و ملی سرمایه گذاری کنند تا علاوه بر سوددهی، نیاز حاکمیت به منابع مالی را کاهش دهند.
 
به گفته وی؛ مردم به عنوان مصرف کننده با استفاده از الگوی مصرف صحیح می توانند به کاهش مصرف در کشور کمک کنند.
 
کارشناس امور اقتصادی با اشاره به اینکه در ایران با وجود این که بیش از 95 درصد کل واحدهای تولیدی در گروه صنایع کوچک و متوسط قرار می گیرند گفت: این بنگاه ها سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی و ایجاد ارزش افزوده کسب نکرده اند و از کمبودهای شدیدی رنج می برند، به نظر می رسد کاهش موقعیت و مزیت بنگاه های کوچک و متوسط نسبت به صنایع بزرگ، متأثر از عوامل درون بنگاهی و برون بنگاهی متعددی باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده اند: « اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می‏شود، مردم‌بنیاد است» افزود: شکل گیری اقتصاد مردمی در بحث اقتصاد مقاومتی یعنی همین که مردم به خودشان ،کشورشان، به اقتصادشان دل بسوزاند فکر نکند اقتصاد با دولت است فرق اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی دقیقا همین است.

رحیمی پور گفت: مشکلات اگرمحله ی حل شود بهتر از این است که دولت حل کند این حل مشکلات باید از دل مردم باشد یعنی مشارکت مردمی است.

وی با بیان این که کشورمان با توانایی مهندسی بالا پروژه‌های خوبی در دست انجام دارد خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور ما تا مردمی نشود؛ شرایط مناسب را پیدا نمی‌کند. باید باور کنیم که پول نفت کشور را از مشکلات رها نخواهد کرد و ما باید باور کنیم که مغز‌ها و دست‌های مردم است که کشور را آباد می‌کند.

انتهای پیام/
.
 
 
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 453069
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *