۰

همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همایش بین المللی توسعه چابهار با هدف "معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندری" و "معرفی پتانسیل ها و فعالیت های پسکرانه ای و ارزش افزوده" در ۷ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
همایش بین المللی توسعه چابهار؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت های توسعه ای بندری/ رشد ۵۱ درصدی عملیات بندری در چابهار در مقایسه سال گذشته
به گزارش چهاربهاران، محمد راستاد در نشست در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به شیطنت های رسانه ای مبنی بر اینکه واگذاری بندر چابهار به شرکت هندی اظهار کرد: تنها اپراتوری ترمینال بندر شهید بهشتی برای عملیات اجرایی به شرکت هندی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه واقعیت های چابهار در این همایش ارائه می شود، افزود: هم اکنون و با افتتاح فاز اول توسعه در بندر شهید بهشتی، خطوط لایتری در این بندر فعال شده که دستاورد بسیار خوبی محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش جذب کشتی و کالا به بنادر چابهار طی یک سال گذشته، آن را " برگ برنده ای" برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران عنوان کرد.

وی بیان کرد: بندر چابهار همچنین از حیث حجم سرمایه گذاری و اعتماد بخش خصوصی سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز روند بسیار خوبی دارد.

راستاد گفت: با توسعه هوشمندانه زیرساخت ها و ظرفیت های بندر چابهار، این بندر درحال حاضر بالاترین حجم تخلیه و بارگیری را در مقایسه با سایر بنادر کشور دارد و با رشد ۵۱ درصدی بالا ترین عملیات را داشته است.

 استاندار سیستان و بلوچستان نیز در نشست هماهنگی برگزاری همایش بین المللی توسعه چابهار، تاکید کرد: این همایش باید فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کل استان سیستان و بلوچستان باشد.

احمد علی موهبتی با تاکید بر اینکه " اراده دولت و سازمان بنادر و دریانوردی بر توسعه بنادر چابهار و پسکرانه های بندری آن است " افزود: ترتیبی باید اتخاذ شود تا در این همایش، بازاریابی و جذب سرمایه گذار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی به درستی هدایت شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مسولان سیاسی و اقتصادی کشور بر این باور و عقیده هستند که بندر گوادر پاکستان مکمل بندر چابهار است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 453058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *