۰

خاموشی تنها سهم روستاهای چابهار از برقرسانی قبل انقلاب/ برقرسانی به 557 روستا، هدیه انقلاب به محرومان

انقلاب اسلامی ایران در حالی به ۴۰ سالگی رسیده است که تا قبل از سال ۵۷، هیچ یک از روستاهای چابهار برق نداشتند اما اکنون هر 557 روستا از نعمت برق برخوردار هستند.
خاموشی تنها سهم روستاهای چابهار از برقرسانی قبل انقلاب/ برقرسانی به 557 روستا، هدیه انقلاب به محرومان
به گزارش چهاربهاران، برق به عنوان صنعتی زیربنایی در طی چهار دهه اخیر توانسته است با توسعه طرح‎های انجام شده خود در زمینه‌های مختلف افزایش سطح آسایش و رضایت‌مندی مردم و همچنین توسعه و آبادانی کشور بوجود آورد.

همواره رسیدگی به وضعیت مناطق محروم در برنامه‌های صنعت برق دارای اولویت خاصی بوده است که در این میان جامعه روستایی از متعهدترین، زحمتکش‌ترین و کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه است و برق‌رسانی به روستا‌ها می‌تواند نقش به سزایی در زدودن چهره محرومیت و افزودن به توانمندی‌های روستاییان ایفا کند.

انقلاب اسلامی ایران زمستان 57 زمانی به پیروزی رسید که نه تنها روستاهای سیستان و بلوچستان بلکه بسیاری از شهرها نیز از کمترین امکانات رفاهی از جمله برق برخوردار نبودند و در این اوضاع و احوال تقریبا برقرسانی به روستاهای استان در حد صفر بوده و روستای جنوب استان از امکانات رفاهی بی بهره بودند.
 
رئیس اداره برق شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون همه روستاهای شهرستان چابهار از خدمات عمومی به ویژه برق بهره مند شده اند چیزی که برای روستاییان محروم خارج از تصور بود.

امیدرضا مشهدی افزود: با پیروزی انقلاب اقدامات برای تامین برق روستاها آغاز شده و بتدریج روستاییان محروم نیز همچون ساکنان شهر از نعمت روشنایی و دیگر مواهب انرژی برق بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه روستاهای بالای ده خانوار برق دارند ادامه داد: اکنون در 40 سالگی انقلاب دیگر کمتر روستایی است که از نعمت برق بی بهره باشد، برقرسانی در برخی از روستاها حتی به مناطق کمتر از 10 نفر جمعیت هم رسیده است.

رئیس اداره برق چابهار بیان کرد: در حوزه برق رسانی در شهرستان چابهار انقلابی بزرگ رخ داده به طوریکه هیچ یک از روستاها برق نداشتند و بعد از انقلاب به 557 روستای برق دار در سال 1397 رسیده که افزایشی 100 برابری داشته است و دورترین نقاط هم از این نعمت برخوردار شدند.

وی افزود: همه روستاهای بالای 10 خانوار و حتی برخی از روستاهای زیر 10 خانوار از نعمت برق برخوردارند.
 
مشهدی به عملکرد 40 ساله این شرکت پس از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حجم تاسیسات شبکه مدیریت برق شهرستان چابهار طول شبکه فشار متوسط هزار و 829 کیلومتر و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع در حال حاضر دو هزار و 224 دستگاه است.
 
وی با بیان اینکه تعداد مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان چابهار در پیش از انقلاب هزار و 132 مشترک بود خاطرنشان کرد: پس از انقلاب این رقم به 73 هزار و 985 مشترک افزایش یافته یعنی بیش از 98 درصد در شهرستان رشد داشته است.

رئیس اداره برق چابهار با اشاره به بهره گیری از دانش فنی و تجهیزات پیشرفته برای برق رسانی به روستای کمب افزود: کمب با برق رسانی های غیر استاندارد توسط اهالی مشکلات متعددی را برای شرکت توزیع برق چابهار ایجاد کرده‌اند براین اساس کلیه شبکه های قدیمی جمع آوری و برق دهی استاندارد روز دنیا با ابزار پیشرفته در کمب اجرا می شود به طوری که در این طرح امکان قرائتی کنتورها از راه دور نیز فراهم می باشد.

وی گفت: هر جایی که شبکه برق به بهره برداری برسد، دیگر زیرساخت های شهری و روستایی در راستای توسعه و پیشرفت مورد توجه قرار خواهد گرفت و آبادانی و توسعه را برای هموطنان به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/
 
 
 
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 453041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *