۰
امام جمعه شهرستان چابهار در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر:

امر به معروف و نهی از منکر، راهبردی برای تضمین سلامت جامعه

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: اسلام برای تضمین سلامت جامعه و رهایی و در امان ماندن انسان در برابر این توطئه و خطر عظیم، راهبرد اصولی و اساسی امر به معروف و نهى از منکر را پیش‌بینی کرده است.
امر به معروف و نهی از منکر، راهبردی برای تضمین سلامت جامعه
به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد موسوی در جلسه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهر که با موضوع مواد مخدر و حاشیه‌نشینی برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین فریضتین الهی است، چنانکه امام علی(ع) می فرماید همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر بیش از قطره‌ای در برابر دریای خروشان نیست.

وی افزود: برای تأثیرگذاری بیشتر این فریضه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست بلکه در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأثیرگذار است.

امام جمعه شهرستان چابهار با اشاره به نقش پایه ای امر به معروف و نهی از منکر را در اصلاح امور بیان کرد: ترک این فریضه موجب فساد امور و زوال جامعه است، اینکه امر به معروف و نهی از منکر، ضامن اجرای قوانین اسلام است، عزت و آبروی مسلمانان در گرو عمل به این حکم است و ذلت و بیچارگی آنها راجع به ترک این واجب است.

وی با تاکید براین مطلب که رهایی از مواد مخدر سخت است و بهترین راهکار برای مقابله با آن پیشگیری است خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و با تلاش شبانه روزی مسئولین و نظارت مستمر والدین و خانواده ها برای پیشگیری یک ضرورت است.

در این جلسه که با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر چابهار برگزار شد، مقرر شد جلسه تخصصی و جداگانه‌ای در خصوص آسیب‌های حاشیه شهر و مواد مخدر با اعضای قرارگاه جواد‌الائمه(ع) برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد جهت اسکان معتادان حاشیه شهر با همکاری فرمانداری، بهزیستی و قرارگاه جوادالائمه(ع) کمپی ویژه این گروه ایجاد و زیر نظر این سه مجموعه مدیریت شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 452917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *