۰

حفاظت از پرندگان محلی چابهار وظیفه ای خطیر بر دوش محیط بانان/ اضافه شدن ۱۵۰ خودروی های لوکس به سازمان محیط زیست کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: شهرستان چابهار با توجه به دارا بودن پرندگان بی نظیر و کم یاب جانوری اهمیت ویژه ای در رنکینگ محیط زیست کشور دارد و این مهم وظیفه محیط بانان را برای حفاظت از این گونه ها بیشتر می کند.
حفاظت از پرندگان محلی چابهار وظیفه ای خطیر بر دوش محیط بانان/ اضافه شدن ۱۵۰ خودروی های لوکس به سازمان محیط زیست کشور
به گزارش چهاربهاران جمشید محبت خانی در جلسه ای که با حضور محیط بانان چابهاری در سالن جلسات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: قوانین خاصی برای محیط بانان کشور وجود دارد به طوری که اگر شکارچی متخلف در حین وقوع جرم توسط محیط بانان شناسایی شود اگر به سمت محیط بان شلیک کند محیط بان نیز حق تیر دارد و ممکن است نیروی ما کشته شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ حیات وحش کشور افزود: وظیفه خطیری که محیط بانان بر عهده دارد مطمئنا برای دوستداران حیات وحش شیرین است ولی اگر مردم جایگاه و شغل پرخطر حفاظت از حیات وحش را درک کنند مطمئنا بیش از پیش قدر دان این حافظان محیط زیست خواهند بود.
وی توجه و عمل به قوانین محیط بانی را مهم عنوان و ادامه داد: پرندگان بومی چابهار دارای اهمیت ویژه و بالقوه ای به عنوان گونه های نادر محلی در جنوب شرق کشور ایفا می کنند لذا حفظ حیات این طیور باید در دستور کار محیط بانان به صورت اختصاصی قرار گیرد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: بخاطر درگیری های میان محیط بانان و شکارچیان غیرمجاز بیش از دو میلیارد تومان هزینه تلفات پرداخت خواهد شد و این هزینه ای است که می توانستیم برای مسائل و نیازهای نیروی انسانی سازمان صرف کنیم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 452899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *