دست های پشت پرده ای که مانع تضمین خرید آب شیرین کن ها در چابهارند!

24 دی 1397 ساعت 12:47

شهرستان چابهار با بیش از ۴۰۰ روستا در کنار دریا از نعمت آبرسانی به وسیله آب شیرین کن ها ساحلی رنج می برد و این در حالی ست که حجم آب تولیدی برای جمعیت کنونی در دسترس است.


به گزارش چهاربهاران آب شیرین کن دهکده آبی در روستای رمین در حالی می تواند تمامی روستاهای چابهار را آبرسانی کند که ناتوانی چندین و چند ساله مسئولان آب و فاضلاب استانی برای گرفتن مجوز تضمین خرید آب از آب و فاضلاب کشور در هاله ای از ابهام مانده است!
این روزها آب و فاضلاب خراسان شمالی برای رفع کمبودات آب مشهد از طریق آب های دریای عمان در چابهار وارد عمل شده تا بیش از دو هزار کیلومتر انتقال آب انجام دهد، چطور می شود که تضمین خرید برای تامین آب برای هزاران کیلومتر مهیاست ولی روستاهای مجاور آب شیرین کن مجوز دریافت آب نمی گیرند.
لوله کشی از سد زیردان به روستاهای دشتیاری که دو سال قبل توسط نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی وعده داده شد هنوز به نتیجه نرسیده؛ حالا باید پرسید وقتی کنار آب دائمی دریا قرار داریم چرا باید وقت و هزینه ها صرف پروژه های نیمه موقت لوله کشی از سد ها شود؟! آن هم پروژه ای که به گل نشسته است.
مسئولان آب و فاضلاب استان وقتی مجوز پاسخگویی به مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی چابهار را به رسانه ها نمی دهند مطمئنا دلیلی محکم بر ضعف کاری و ناتوانی در خدمات رسانی به مردم است که جای بسی تامل دارد.
یک سرمایه گذار بومی آب شیرین کن رمین سال ۹۳ آمادگی خود را برای فروش آب با قیمتی کمتر از آب شیرین کن کنارک به روستاها اعلام کرده بود که توسط مسئولان پیگیری نشد ولی ناتوانی در تضمین خرید از آب و فاضلاب کشور توسط مسئولان آب استانی و یا شاید دست های پشت پرده ی نفوذی که جنگ آب را در استان آغاز کرده‌اند مانع راه اندازی این پروژه می شوند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 452879

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452879/دست-های-پشت-پرده-مانع-تضمین-خرید-آب-شیرین-کن-چابهارند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir