۰
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

مجوز 20 صید لانگ لاین برای شناورهای صیادی چابهار و کنارک

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 20 مجوز صید لانگ لاین (رشته قلاب طویل) برای شناورها و لنج‌های صیادی بنادر صیادی کنارک و چابهار صادر شد.
مجوز 20 صید لانگ لاین برای شناورهای صیادی چابهار و کنارک
هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: چابهار دارای ظرفیتهای بسیار بالاست که یکی از مهمترین آنها حوزه شیلات است که می توان زمینه توسعه پایدار منطقه و کشور را فراهم کند به طوری که با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شیلاتی منطقه می توان هر چه سریع تر موجب رشد و توسعه شد.

وی با بیان اینکه ماهی صید شده توسط قلاب از کیفیت و بازارپسندی خوبی برخوردار است، افزود: سازمان شیلات ایران برای ترویج روش صید لاین تلاش های زیادی انجام داده است و صیادان از هزینه های فراوان تور ماهیگیری رهایی پیدا می کنند.

وی ادامه داد: این مجوزها با هدف استفاده کشورمان از ذخایر مشترک آب های آزاد و کمک به اشتغالزایی در یک ماه گذشته صادر شده است.
 
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: بخش خصوصی 140 میلیارد ریال برای تجهیز این 20 شناور و لنج سرمایه گذاری کرده است.
 
وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان روزانه 100 تن ماهی به روش لانگ لاین صید می شود تصریح کرد: در این روش کیفیت صید بالا است و ماهی زنده و تازه به دست مصرف کننده و کارخانجات و واحدهای تولیدی می رسد.
 
میرمرادزهی با اشاره به ظرفیت دریا که منجر به اشتغالزایی هزاران نفر می شود خاطرنشان کرد: در این روش صید برای 400 نفر به صورت مستقیم و هزار و دویست نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی گفت: روش رشته قلاب طویل یکی از روشهای بسیار مفید و مورد تأکید سازمان شیلات و این اداره کل است و با توجه به این ضرورت، اجرای کارگاه های آموزشی با همکاری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران برای صید با قلاب اجرا شده است.

روش هاي صيد قلاب از جمله روش صيد رشته قلاب طويل (لانگ لاين) از جمله روشهاي صيد انتخابي محسوب مي شود كه مورد توصيه سازمانهاي بين المللي مثل سازمان خوار و بار كشاورزي جهاني (فائو) و كميسيون تون ماهيان اقيانوس هند بوده که ضمن انجام صید انتخابی و کاهش صید ضمنی، منجر به حفظ كيفيت و ارتقاء ارزش افزوده محصولات صيد شده مي گردد و باعث بهبود منافع بهره برداران و افزايش توجيه اقتصادي فعاليت خواهد شد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 452867
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *