۰
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار:

100 نیروگاه خورشیدی خانگی در روستای تیس منطقه آزاد چابهار واگذار می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، از راه اندازی نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی در روستای تیس خبرداد.
100 نیروگاه خورشیدی خانگی در روستای تیس منطقه آزاد چابهار واگذار می شود
محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: این نیروگاه ها در راستای اجرای تفاهم نامه امضاء شده بین سازمان و بانک حکمت ایرانیان در فاز نخست روی سقف منازل مسکونی 100 مشترک از اهالی روستای تیس نصب می شود.

وی بیان کرد: پس از تامین اعتبار توسط بانک عامل، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) وابسته به وزارت نیرو عملیات نصب و واگذاری این پنل های خورشیدی آغاز شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: اهالی روستای تیس هیچ گونه مبلغی بابت خرید پنل های خورشیدی پرداخت نمی کنند و اقساط آن از محل برق تولید شده توسط کنتورهای مخصوص محاسبه و به بانک عامل پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برق تولیدشده به عنوان انرژی پاک از مشترکین توسط اداره برق شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده و در واقع کمکی به اقتصاد و معیشت خانوارهای محلی می شود.

چاکرزهی خاطرنشان کرد: 100 مشترک روستای تیس شناسایی و کار کارشناسی روی آنها انجام شده و در مرحله نصب و واگذاری پنل های خورشیدی هستند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 452794
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *