۰

ساخت راه آهن و توسعه بزرگراه عامل اصلی توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان وبلوچستان گفت: هیچ توسعه ای در استان بدون زیرساخت های حمل و نقل ایجاد نمی شود به همین سبب باید تمام مسیرهای حمل و نقل زمینی، ریلی، بندری و آبی هرچه سریعتر آماده شود.
ساخت راه آهن و توسعه بزرگراه عامل اصلی توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران غلامرضا مالکی روز جمعه در چهارمین نشست کمیته استانی مجمع استانداران ادواری سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار اظهار کرد: این استان فاقد آزادراه و بزرگراه است و باید با اعتبارات لازم برای توسعه بندر، تکمیل راه آهن چابهار- سرخس، گازرسانی و منابع آبی تلاش شود.
وی با اشاره به ۴۱ مرکز آموزش عالی با ۱۲۰ هزار دانشجو در استان افرود: با استفاده از اندیشه و توان این تعداد نیروی انسانی مستعد و فراهم شدن زمینه اجرای پروژه های پیشرو می توان به توسعه دست یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان بسیار پایین است و سرمایه ‌گذاری بومی ‌ها در استان انجام نمی ‌شود و این نشان می دهد که با فرار سرمایه رو به رو هستیم.
دبیر مجمع استانداران ادواری استان سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد: نقطه نظرات و پیشنهادات استانداران برای توسعه این استان محروم راه گشا خواهد بود.
حسین طاهری ثبات مدیریتی را مهم عنوان و تصریح کرد: متاسفانه تجربه نشان داده که با تغییر مسئولان برنامه‌ های یک استان کلا تغییر می‌ کند که این روند مناسب و درستی برای توسعه و آبادانی نیست و همیشه با مشکل رو به رو می کند.
وی شایسته سالاری را عامل موفقیت دانست و بیان کرد: برخی از برنامه های مسئولان ارشد استان کارساز و بسیار اساسی هستند و باید بعد از تغییر استاندار و یا مدیران دیگر باید ادامه پیدا کنند.
دبیر مجمع استانداران ادوار استان اذعان کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی نیروی انسانی که بسیار نیز حائز اهمیت است، بایستی تکمیل کننده برنامه ها و کارهای نیمه تمام قبل باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: 10 استاندار سابق سیستان و بلوچستان در چهارمین کمیته استانی مجمع استانداران ادوار حضور دارند که امیدواریم بتوانیم از نقطه نظرات و پیشنهادات آنان به عنوان چراغ راهی در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و توسعه این استان بهره ببریم.
انتهای پیام/
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 452792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *