۰
گزارشی از وحدت مردم سيستان و بلوچستان در حمایت از انقلاب اسلامی؛

نقش برآب کردن فریب قومی مذهبی توسط علما و اقوام با بصیرت منطقه مرزی کشور

مردم ایران اسلامی که اصل ولایت مداری را از اصول اساسی تفکر و بنیه این نظام اسلامی میدانند ثابت کرده اند که در تمام مواقع حساس که نیاز به حضور علنی در میدان بوده است ثابت قدم بوده اند و همیشه در صحنه دفاع از اصل انقلاب اسلامی و آرمانهای اصلی ایجاد آن حضور یافته اند.
نقش برآب کردن فریب قومی مذهبی توسط علما و اقوام با بصیرت منطقه مرزی کشور
به گزارش چهاربهاران، حضور پرشور مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ نقطه عطفی است در تاریخ انقلاب چرا که مردم با بصیرت ایران اسلامی بار دیگر ایستادگی خود را در برابر دشمنان قسم خورده این نظام نشان دادند.

در این بین اما مردم ولایت مدار سیستان و بلوچستان که همواره در نقاط حساس تاریخ انقلاب نشان داده اند هرگز طبق تحلیل ها و نيات دشمنان اسلام، پشت این نظام اسلامی در عین وحدت حضور داشته اند بار دیگر با حضور و گرامیداشت پرشور از حماسه 9 دی 88 نقشه دشمنان ایران اسلامی را بر هم زدند.

ارزش ولايتمداري مردم شریف سیستان و بلوچستان از دو جهت بالاتر و مورد ستایش تر می شود؛ اول اینکه این مردم منطقه از لحاظ رفاه اجتماعی و اقتصادی و البته رسیدگی‌های دولتی نسبت به استان های مرکز نشین کشورمان ضعیف تر هستند.

طبق همین گفته هم شاید دشمنان انتظار داشتند پس از بدعهدی های آمریکا در برجام و البته ضعف دولت فعلی در سیاست ها و مدیریت های پسابرجام و لغو آن از طرف آمریکا، مردم این منطقه از کشورمان تحت فشارهای اقتصادی حمایت شان را از انقلاب اسلامی بردارند اما این ملت عزیز با بصیرت مثال زدنی خود نشان دادند که هرگز از پروپاگاندای رسانه ای و دروغین دشمنان این مرز و بوم تاثیر نمی پذیرند و حاضر نیستند امنیت و استقلال کشور را به بهای مدتی فشارهای اقتصادی زیر سوال ببرند.

دوم اینکه مردم سیستان و بلوچستان متشکل از دو مذهب اسلامی یعنی شیعه و سنی هستند و از این جهت شاید دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی به این نتیجه برسند که بستر مناسبی برای اختلاف افکنی بین مردم این منطقه با سایر مناطق کشورمان در اختیار دارند و برای نیل به این هدف اقدام به فعالیت ها یا عملياتهايي علیه این استان مرزی کشورمان نمایند.

مدیر انجمن اهل قلم بلوچ چابهار با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی ایران در خصوص وحدت اظهار کرد: دشمنان انقلاب در همین راستا تلاش کردند تا وحدت مردم سیستان و بلوچستان را به شیوه‌های مختلفی از جمله برنامه ریزی حادثه تروریستی ۲۳ مهرماه و ربودن تعدادی از مرزبانان از مرز «میرجاوه» و یا حادثه تروریستی چابهار در تاریخ ۱۵آذر توسط گروهک تروریستی هدف قرار دهند، اما همچون همیشه این بار هم تیرشان به سنگ خورد و علما و طوایف اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در گفتگو‌های جداگانه و یا با انتشار بیانیه‌هایی موضع قاطعانه و برائت خود را نسبت به فتنه 88 و حامیان شان بیان کردند.

مولوی سیدمحمد درتکیده افزود: نکته قابل توجه آنجاست که علاوه بر علمای شیعه و اهل سنت استان مرزنشین سیستان و بلوچستان، حتی طوایف و اقوام برجسته این استان من جمله طوایف کرد، عزیزی، نوتى زهی، مرادزهی و ... نیز در روز 9 دی 97 با حضور خود در بزرگداشت حماسه نهم دی نشان دادند که هرگز فریب شعارهای نژادپرستانه و اختلاف افکنی های مذهبی دشمنان نخواهند خورد.

وی ادامه داد: آنها از مواضع رسمی شان بصیرت ولایی شان عیان بود مبنی براینکه انتخابات سال 88 فقط بهانه بود و فتنه‌گران در سال ۸۸ اصل نظام و اتحاد مردم را هدف قرار داده ‌بودند و خاطره ۹ دی در ذهن دشمن را عامل بازدارنده‌ای دانستند که هیچ قدرت و نیرویی نمی‌تواند مردم را از نظام دلسرد و جدا کند.

مولوی اهل سنت چابهار خاطرنشان کرد: مردمان این خطه از کشور هر چند که دارای نژاد های متفاوت البته کاملا اصیل و ایرانی و دارای مذهبی متفاوت هستند اما نشان دادند با وحدت و انسجام بیشتر همچون گذشته تا پای جان در راه پاسداری از این مرز و بوم آماده ايستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 452790
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *