۰

بودجه سیستان و بلوچستان نمی تواند شاخص ها را ارتقا دهد/آبرسانی به مردم در اولویت وظایف استانداری

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای استان نمی تواند کمک کند تا شاخصه های آبرسانی، آموزش، فرهنگ و هنر به میانگین کشور برسد.
بودجه سیستان و بلوچستان نمی تواند شاخص ها را ارتقا دهد/آبرسانی به مردم در اولویت وظایف استانداری
به گزارش چهاربهاران احمد علی موهبتی در چهارمین جلسه کمیته استانی که با حضور استانداران ادوار گذشته استان در سالن جلسات فرمانداری چابهار برگژار شد اظهار کرد: فرهنگ، هنر، آموزش و آبرسانی به دلیل نوع نگاهی که در توزیع بودجه ای کشور است تاکنون پیشرفتی به میانگین کشوری حاصل نشده ولی در حال حاضر هم بودجه در نظر گرفته شده برای استان نمی تواند کمک کند تا شاخصه ها مذکور به میانگین کشور برسد.
وی با اشاره به ارتقای سطوح مختلف استان به استاندارد سرانه کشور افزود: میانگین آبرسانی در کشور ۵۰ لیتر در ثانیه است ولی در سیستان و بلوچستان ۸ لیتر در ثانیه می باشد که باید دولت توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشد.
استاندار ادامه داد: افرادی که در گود هستند بعضی موارد و مشکلات را نمی بینند ولی وقتی به خارج از گود می آیند مشکلات را بهتر شناسایی می کنند به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این جلسه برگزار شد.
وی با اشاره به وضعیت آبرسانی در استان تاکید کرد: چاه نیمه از سال گذشته تاکنون ۵۰ درصد کاهش آب داشته و سد های جنوب استان بیش از ۳۰ درصد تبخیر آب داشته اند.
موهبتی بررسی کمیته استراتژیک اب کشور در این مورد را مهم برشمرد و تاکید کرد: آبرسانی از سواحل مکران به خراسان جنوبی یکی از مهم ترین پروژه هایی می باشد که می تواند دو هزار و ۲۶ روستا در استان را به شاخص ۹۳ خواهد رساند.
وی با اشاره به حذف چند بودجه محرومیت زدایی در استان خاطرنشان کرد: چندین استان از بودجه های محرومیت زدایی برخوردارند ولی سیستان و بلوچستان از این کمک رسانی بی بهره شده که باید دولت اهتمامی ویژه در این خصوص داشته باشد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب: 452789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *