۰
رئیس اداره هواشناسی چابهار خبر داد؛

جانمایی بویه جدید پیش بینی دریایی در ساحل زرآباد کنارک

رئیس هواشناسی چابهار گفت: بویه جدید هواشناسی برای پیش بینی بهتر در یکی از نقاط ساحلی سواحل مکران در بنادر چابهار و زرآباد در سیستان و بلوچستان و بندر جاسک در استان هرمزگان انجام می شود.
جانمایی بویه جدید پیش بینی دریایی در  ساحل زرآباد کنارک
محمو رضا سالاری فنودی در گفت وگو با چهاربهاران اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده تعداد ایستگاه‌های هواشناسی دریایی موجود در سیستان و بلوچستان کافی نمی باشد بر این اساس برای توسعه شبکه پایش دریایی استان بویه جدیدی نصب خواهد شد.
وی با اشاره به بررسی‌های میدانی برای جانمایی بهترین نقطه برای به آب اندازی یک دستگاه بویه افزود: با توجه به اینکه کمبود شدید بویه هواشناسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد ولی نصب یک بویه هواشناسی در نوار ۳۰۰ کیلومتری سواحل استان توسط اداره کل پیشنهاد شد.
رئیس اداره هواشناسی چابهار ادامه داد: این سکوی هواشناسی شناور در آب، نزدیک سواحل زرآباد به آب انداخته خواهد شد تا توسعه شبکه پایش هواشناسی در سواحل مکران به حد مطلوب تری برسد.
وی با بیان اینکه نصب تجهیزات جدید پیش بینی دریایی را بهتر می کند تاکید کرد: بر اساس این طرح حداقل پنج ایستگاه جدید در نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان تاسیس می شود که روند ساخت دو ایستگاه آغاز شده است.
سالاری در پایان خاطرنشان کرد: ثبت داده های اقلیمی برای بهره برداری در امور توسعه ای در سواحل و غیره مهم‌ترین ماموریت هواشناسی در سواحل مکران می باشد که در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 452780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *