۰
مدیر جهاد کشاورزی چابهار خبر داد؛

تولید سالیانه سه هزار و ۵۴۰ تن شیر و یک هزار و ۲۴۰ تن گوشت قرمز در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: سالیانه بطور متوسط در چابهار بالغ بر سه هزار و ۵۴۰ تن شیر و یک هزار و ۲۴۰ تن گوشت قرمز تولید می‌شود.
تولید سالیانه سه هزار و ۵۴۰ تن شیر و یک هزار و ۲۴۰ تن گوشت قرمز در چابهار
نور الدین میرلاشاری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: گاو، مرغ، خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی سه دام بومی محلی چابهار محسوب می شوند و پرورش این دان و طیور می تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه داشته باشد.
وی با اشاره به شرایط آب و هوایی مرطوب در چابهار افزود: شاید ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری را برای تولید و تأمین فرآورده های مورد نیاز همچون لبنیات و گوشت دو چندان کرده است ولی وجود ۶ هزار راس از نژاد گاو دشتیاری در شهرستان چابهار نقطه عطفی در افزایش این دام می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: گوسفند بلوچی در برابر گرما و پیمایش میسیر طولانی مقاوم بوده و ظرفیت خوبی در تولید شیر، استفاده از پشم و تأمین گوشت دارند.
وی جوجه کشی مرغ دشتیاری را در تولید گوشت سفید بسیار مستعد و مناسب عنوان و تاکید کرد: پرورش این نوع از طیور در چابهار با توجه به هوای مناسب برای روستائیان مقرون به صرفه می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۲هزار رأس بز و بزغاله، هشت هزار و ۳۰۰ نفر شتر و ۵۲ راس گاو میش در چابهار وجود دارد که توجه به این صنعت می تواند باعث افزایش دام ها و بهره وری مناسب شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 452764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *