۰

افزایش توانمندی پرسنل درمانی چابهار برای جلوگیری از مرگ نوزاد و مادر

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: پایش مداوم جهت بالا بردن توانمندیه علمی پرسنل بسیار مهم است که در این ارتباط کنترل مرگ مادر و نوزاد چابهار در اولویت قرار دارد.
افزایش توانمندی پرسنل درمانی چابهار برای جلوگیری از مرگ نوزاد و مادر
مسعود اعلایی در حاشیه جلسه گزارش دهی کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: آمار و برنامه های انجام شده در حوزه مرکز بهداشت چابهار به صورت هفتگی می تواند توسعه و روند پیشرفت امور را مشخص کند.
وی با اشاره به اهمیت حوزه فعالیت های بهداشتی افزود: رسیدگی و ارتقای آموزش مستمر در خصوص فعالیت های پزشکی و درمانی در چابهار بسیار مهم است بدین صورت می بایست برگزاری کارگاههای آموزشی به صورت مداوم انجام شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی و عملی برنامه سلامت ویژه مراقبین سلامت، ماما، کارشناسان روان و تغذیه من جمله مواردی ست که باید برای زیرمجموعه بهداشت و درمان چابهار تشکیل شود.
وی با اشاره افزایش آگاهی و مهارت مراقبین سلامت، بهورزان ،کارشناسان ناظر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تاکید کرد: مراقبت های سالمندان در راستای بهبود خدمات نوین سلامت به جمعیت هدف بسیار اهمیت دارد همچنین نحوه اندازه گیری صحیح فشار خون، طبقه بندی اختلال های فشار خون، ارزیابی سقوط و عدم تعادل به صورت عملی مورد توجه قرار گیرد.
اعلایی در پایان خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای آموزش و تجربه بزرگترین عامل پیشرفت در امور می باشد از اینرو می طلبد تا برای کاهش تهدیدات درمانی حداکثر اقدامات تئوری و عملی انجام شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 452763
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *