۰
رییس جمعیت هلال احمر کنارک:

توان افزایی نجاتگران راهبرد کلیدی جمعیت هلال احمر است/مسابقات توان افزایی امدادگران هلال احمر در کنارک برگزار شد

رییس جمعیت هلال احمر کنارک گفت: مسابقات منطقه ای امداد و نجات با حضور تعداد ۸۰ نفر از نجاتگران شهرستانهای کنارک، چابهار، نیکشهر و فنوج در در منطقه کوهستانی وساحلی گوردیم از توابع شهرستان کنارک برگزار شد.
توان افزایی نجاتگران راهبرد کلیدی جمعیت هلال احمر است/مسابقات توان افزایی امدادگران هلال احمر در کنارک برگزار شد
مرادبخش اسداللهی در حاشیه برگزاری مسابقات منطقه ای امداد و نجات در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به پنجم دی که روز ایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی است اظهار کرد: مسابقات توان افزایی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر جنوب استان سیستان وبلوچستان به میزبانی شهرستان کنارک و چهار رشته جستجو و نجات شهری آوار برداری، جستجو ونجات در تصادفات جاده ای، اسکان اضطراری و طراحی اردوگاه، جستجو و نجات در ارتفاع و فضای معلق با حضور تعداد هشت نفر از مدرسین کشوری و داوران رشته های مذکور در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: پیش آمادگی در مدیریت بحران و کیفیت خدمات رسانی عملیات امداد و نجات در زمان سوانح جاده ای و سایر حوادث از محورهای آموزشی این کارگاه بود.

رییس جمعیت هلال احمر کنارک با اشاره به اهمیت آمادگی و توان افزایی امدادی بیان کرد: در این مسابقات امدادگران ونجاتگران به منظور آمادگی ونمایش مهارتهای امدادی و توان مقابله باهر گونه حوادث احتمالی به رقابت پرداختند و تمام تجربیات خود را برای اجرای بهتر عملیات ها، به کار بستند.

به گفته وی؛ همزمان با برگزاری مسابقات توان افزایی، امدادگران ونجاتگران با اجرای مانور اطفاء حریق، آموزش کمک های اولیه، حمل وانتقال مصدوم، صعود وفرود در فضای کوهستانی ومعلق، آواربرداری، چادر زنی و اسکان اضطراری فنون ومهارت خود در حضور مسئولین محلی و استانی وداوران مسابقات به نمایش گذاشتند.

اسداللهی گفت: این مسابقات در دو بخش عملی و تئوری و با هدف افزایش و ارتقاء آمادگی مجموعه امدادی جنوب استان در راستای پاسخگویی به حوادث، ارزیابی سطح توان و آمادگی نجاتگران در جهت تقویت توانمندی ها برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقه تیم‌های برتر در رشته های امداد و نجات جهت راهیابی به مرحله استانی مسابقات توان افزایی انتخاب شدند.

رییس جمعیت هلال احمر کنارک تلاش و انگیزه بالای امدادگران و نجاتگران در این دوره از مسابقات را بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تلاش در جهت ایجاد انگیزه در اعضای امدادی به عنوان یک نکته مهم و سرنوشت ساز در ایجاد آمادگی برای پاسخگویی مطلوب در حوادث، همیشه باید مدنظر باشد.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 452710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *