۰

تعزیرات با محتکران کالا برخورد کند/ ثبات پایدار نرخ ارز باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با کسانی که کماکان با احتکار و انبار کردن اجناس با نام فروش عمده، سوداگری می‌کنند باید برخود کند.
تعزیرات با محتکران کالا برخورد کند/ ثبات پایدار نرخ ارز باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود
به گزارش چهاربهاران، احمد انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نامتناسب بودن قیمت اقلام مورد مصرف مردم با نرخ ارز، اظهار کرد: زمانی که قیمت ارز بالا رفت تمام اجناس به تبع آن مشمول افزایش قیمت شدند، اما علی‌رغم کاهش محسوس نرخ ارز قیمت دیگر اجناس پایین نمی‌آید، لذا کمیسیون اقتصادی مجلس به صورت جدی پیگیر این موضوع خواهد بود.
وی افزود: ادامه این روند به شدت معیشت و اقتصاد خانوار‌ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد، لذا باید سریعا برای کنترل این روند تصمیمی اتخاذ شود.
انارکی تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت باید با اهتمامی ویژه پیگیر کاهش قیمت‌ها باشند و با خاطیان امر برخورد کنند؛ همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده یکی از دستگاه‌های متولی قیمت گذاری و نظارت بر آن است که باید اقدام مناسبی انجام دهد.
وی ادامه داد: باید این واقعیت را قبول کرد که ادامه ثبات ارز می‌تواند باعث کاهش نرخ دیگر کالا‌ها شود چرا که به نظر می‌رسد اصناف، فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و مردم هنوز از ثبات پایدار بازار اطمینان حاصل نکرده‌اند.
انارکی درباره لزوم برخورد با سوداگران گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف کنندگان باید با کسانی که کماکان با احتکار و انبار کردن اجناس با نام فروش عمده سوداگری می‌کنند، برخورد کند.
انتهای پیام /
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 452707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *