۰

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار کلنگ زنی شد/ یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت پروژه

کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار صبح امروز توسط وزیر بهداشت و درمان کشور و با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در منطقه آزاد چابهار بر زمین زده شد.
بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار کلنگ زنی شد/ یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت پروژه
به گزارش چهاربهاران وزیر بهداشت و درمان کشور در کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار اظهار کرد: چابهار دارای مهم ترین بندر ما در آینده خواهد بود بنابراین بایستی به پروژه چابهار و ایرانشهر امیدوار بود ولی چون قرارگاه پروژه چابهار را بر عهده گرفته است من خیالم راحتتر است و این بار دولت به پیشران اقتصادی در جنوب کشور استاندار شایسته ای انتخاب کرده و در مورد ایرانشهر هم ستاد اجرایی فرمان امام کار را به خوبی شروع کرده است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به افزایش سطح درمانی در چابهار افزود: این پروژه یک هزار و ۱۰۰ تخت به درمان سیستان و بلوچستان کمک خواهد کرد، چابهار دارای ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی در منطقه می باشد و دو سال و ۱۰ روزی که این پروژه به تاخیر افتاد دلیلش گرفتن همین زمین در منطقه آزاد چابهار بوده است.
وی ضمن درخواست توجه ویژه به این پروژه از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، مطرح کرد: از فرمانده قرارگاه خواهش میکنم تا بیمارستانی بسازد در خور انقلاب اسلامی ایران چراکه محرومیت و فقر باعث حاشیه نشینی در چابهار شده است.
هاشمی سرمایه گذاری در چابهار را مستلزم امنیت، بهداشت و اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: آموزش عالی و خدمات می تواند باعث رشد و توسعه اقتصادی در چابهار شود و ما حداکثر تلاش خود را برای این مهم خواهیم کرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه در مراسم کلنگ زنی بیمارستان چابهار اظهار کرد: قرارگاه ما در هفته گذشته ۲۹ ساله شد و اهمیت منطقه چابهار به لحاظ اقتصادی و راهبردی ژئوپلیتیک است و از حسن تدبیر استاندار و وزیر بهداشت بعد از حمله تروریستی تشکر می کنم، قرارگاه خاتم ۲۲۰ هکتار از آب دریای عمان را برای فاز یک بندر شهید بهشتی استحصال کرده و ظرفیت این بندر در آینده به ۸۰ میلیون تن خواهد رسید.
سعید محمد با اشاره به طرح های دیگر قرارگاه در استان افزود: راه آهن چابهار به زاهدان در هشت قطعه ظرف دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید همچنین شیرین سازی آب دریای عمان توسط شخص مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته است و بعد از امضای رئیس جمهور خدمت وزیر نیرو ارسال شده است و ما آمادگی خود را برای آبرسانی به کل سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی اعلام می کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر در این بیمارستان عنوان کرد: یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه خواهد شد و نگاه وزیر بهداشت این است که اگر نتوانم برای کشور کاری کنم ولی سیستان و بلوچستان را به لحاظ درمانی توسعه خواهم داد.
احمد علی موهبتی ساخت دانشگاه بین المللی علوم پزشکی را مستلزم ساخت ۵۰ درصدی توسط طوایف عنوان و افزود: اگر نصف پروژه دانشگاه در چابهار اجرا شود من سایر بودجه را متعهد می شوم، ساخت دانشگاه باعث ماندگاری پزشک در بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی خواهد شد.
سرپرست فرمانداری ویژه چابهار در این مراسم تشریح کرد: این بیمارستان به برکت خدمات نظام اسلامی کلنگ زنی شد و امیدواریم با این هدیه بسیار عالی سطوح درمانی شهرستان چابهار ارتقا پیدا کند.
رحمدل بامری عنوان کرد: جاده دسترسی به این محل با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با مشارکت مردم و مسئولین ساخته شده است که نشان دهنده عزم راسخ همگان به ساخت این بیمارستان می باشد.
امام جمعه چابهار در این مراسم تشریح کرد: انقلاب اسلامی ما پیوستن به ولایت الهیه بود و با همه دشمنی هایی که در طول این ۴۰ سال توسط مستکبران غرب انجام شد، انتحاری ها در تاسوعا و حمله اخیر توطئه کردند ولی امروز می بینید که نظام کار خودش را می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی ضمن تقدیر از وزیر بهداشت افزود: دغدغه وزیر بهداشت دو سال قبل برای ساخت این بیمارستان بود، آنهایی که قصد ناامن کردن این منطقه را دارند بدانند این بیمارستان به زودی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که فرزندان ولایت می باشند ساخته می شود.
وی مسئله بهداشت و درمان را پیشانی توسعه دانست و مطرح کرد: کسانی که در اینجا سرمایه گذاری می کنند نیازمند دسترسی به درمان بوده و این بهترین هدیه به مردم چابهار می باشد و مزدوران انتحاری بدانند این وحشیگری های تروریستی نه تنها تاثیری بر ما ندارد بلکه به پروژه های ما سرعت می بخشد.
وی نظام را ناجی صلح دانست و تصریح کرد: ما به همه دنیا اعلام کردیم ملتی صلح طلب هستیم و ترامپ ۴۰ سالگی انقلاب را ببیند، شکست مفتضحانه غربی ها در خروج از سوریه اقتدار ایران را به دنیا نشان داد.
امام جمعه اهل سنت چابهار با بیان اینکه سختی ها و دسیسه های دشمنان نتوانسته کشور را از مسیر اصلی اش دور کند، ساخت بیمارستان در چابهار را محرومیت زدایی و از برکات انقلاب عنوان کرد.
نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات نظام اسلامی در سواحل زیبای چابهار با ۱۴ اسکله صیادی و دو اسکله تجاری به عنوان محور توسعه شرق امروز نیز در شاخص درمانی رو به رشد است که جای بسی تقدیر دارد.
عبدالغفور ایرانژاد پایان دغدغه درمانی در چابهار را امید بخش دانست و خاطرنشان کرد: این توسعه در سیستان و بلوچستان ادامه دار است و ساخت این پروژه به وسیله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا جای تقدیر دارد.
رئیس شورای شهرستان چابهار در مراسم کلنگ زنی بیمارستان چابهار اظهار کرد: امروز حضور مقام عالی وزارت بهداشت و قرارگاه خاتم در چابهار جواب دندان شکنی به توطئه های اخیر دشمن می باشد.
معین الدین سعیدی ساخت دانشگاه علوم و تحقیقات پزشکی در چابهار را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم وزیر بهداشت با ساخت دانشکده پرستاری و مامایی پیش نیاز ساخت دانشگاه علوم پزشکی در چابهار را رقم زند تا مکمل ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در سواحل مکران باشد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 452647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *