۰

برای اولین بار در سیستان و بلوچستان تشکیل کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار

رئیس اداره هواشناسی شهرستان چابهار گفت: برای اولین بار در سیستان و بلوچستان کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل تا علاوه بر تشخیص سریع تر جو دریایی نتایج مطلوب تری از وضعیت دریا به دست آید.
برای اولین بار در سیستان و بلوچستان تشکیل کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار
محمد رضا سالاری فنودی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: کارگروه پیش بینی دریایی در چابهار متشکل از نمایندگان ادارات شیلات، بنادر، دریابانی و هواشناسی چابهار یکشنبه هر هفته تشکیل و روزهای یک شنبه و چهارشنبه اوضاع جو دریایی به شهروندان گزارش داده می شود.
وی با اشاره به پیش بینی بهتر این کارگروه نسبت به گذشته افزود: قبلا پیش بینی هواشناسی در مرکز استان انجام می شد که با تصمیمات اتخاذ شده جهت هماهنگی بیشتر اداره مرتبط با دریا شامل شیلات، دریابانی و اداره بنادر؛ این کارگروه کار خود را در چابهار آغاز کرد.
رئیس اداره هواشناسی چابهار ادامه داد: ادوات مختلفی برای پیش بینی دریایی وجود دارد از ابزار فیزیکی مانند ارتفاع سنج موج گرفته تا ابزار ماهواره ای و بهترین پیش بینی برای آب و هوای دریا در مدت سه روز می باشد.
وی تشکیل این کارگروه را موثر در کاهش ترافیک دریایی دانست و تاکید کرد: نبود کارگروه هواشناسی در چابهار در گذشته باعث اختلافات نظر بین برخی ادارت و حتی اختلال در صید و صیادی شده بود که این مشکل با تشکیل این مهم حل شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در صورت پیش بینی جو ناآرام دریایی حتی می توان برخی نقاط از دریا را که جو بهتری دارد به صورت تخصصی تر پیش بینی کرد و برای صید و صیادی دامنه باز تری در کسب و کار حاصل شده است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 452625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *