۰

استحصال آب دریای عمان حق قانونی مردم چابهار برای بهره مندی از آب شرب

دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری چابهار گفت: شیرین سازی آب دریای عمان می تواند هزاران خانوار روستایی در چابهار را که از نعمت لوله کشی و آب در دسترس بی بهره اند به آسایش و حق قانونی اشان برساند.
استحصال آب دریای عمان حق قانونی مردم چابهار برای بهره مندی از آب شرب
عبدالغفور حوت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: در دهه گذشته بخش دشتیاری شهرستان چابهار به عنوان قطب کشاورزی جنوب کشور محسوب و خانواده های روستایی از این طریق ارتزاق می کردند ولی با ساخت سد زیردان و کاهش بارندگی این مهم رو به نزول می باشد.
وی با اشاره به استحصال آب دریای عمان افزود: وقتی که در کنار آب دریا قرار داریم تمرکز بر روی شیرین سازی دریای عمان به عنوان منبع غنی آب برای شرب، کشاورزی و مصارف صنعتی می تواند یک موقعیت دائمی را برای آبرسانی به مردم ایجاد کند.
دکترای برنامه ریزی شهری تاکید کرد: پروژه شیرین سازی آب شور دریا به عنوان ناجی و نجات بخش مردم حاشیه نشین شهرستان از محرومیت تلقی می شود چراکه وقتی نوسانات دلار چابهار را به عنوان قطب صنعتی جنوب شرق کشور تحت تاثیر قرار می دهد نباید فرصت های کشاورزی را از دست داد.
وی با اشاره به نبود لوله کشی آب در اکثریت روستاهای چابهار ادامه داد: در حال حاضر تنها شهرستان چابهار و تعداد محدودی از روستاها از نعمت لوله کشی آب بهره مندند و بیش از ۴۰۰ روستا از نعمت بهره مندی از لوله کشی آب در مضیقه اند.
حوت توجه به پروژه استحصال آب دریای عمان در چابهار را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: این برنامه می تواند کمک بزرگی برای دولت باشد به طوری که با افزایش حجم آب در دسترس می توان از آب رسانی های نوین در صنعت کشاورزی استفاده کرد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 452624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *