۰

مرکز درمانی بیماران خاص در چابهار افتتاح شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: مرکز درمانی بیماران تالاسمی در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار برای خدمات دهی به بیش از ۵۰۰ بیمار افتتاح شد.
مرکز درمانی بیماران خاص در چابهار افتتاح شد
مسعود اعلائی در حاشیه افتتاحیه مرکز درمانی بیماران خاص در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: تالاسمی یک بیماری ارثی خونی می باشد که هامل کم خونی و از والدین به فرزندان منتقل می شود.
وی با اشاره به عواملی همچون ازداوج فامیلی و عدم توجه به انجام آزمایشات قبل از ازدواج به عنوان بزرگترین عامل اصلی بروز تالاسمی افزود: انجام آزمایشات قبل از ازدواج  و رعایت نکات پیشگیری  راه برون رفت از این بیماری می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: تعداد بیماران تالاسمی در شهرستان چابهار 556 نفر بوده که به طور میانگین در روز به 50 تا 60 نفر خدمات دهی خواهد شد.
اعلایی افتتاح این مرکز را نقطه قوت نرخ درمان در چابهار دانست و تاکید کرد: مرکز درمانی بیماران خاص با پیگیری های دانشکده ایرانشهر به تعداد ۲۵ تخت جهت خدمات دهی به شهروندان راه اندازی شده است که به زودی تعداد آنها افزایش می‌یابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک به بیماران خاص می تواند به جهات گوناگون انجام شود ولی درمان مهم ترین نیاز چنین بیمارانی محسوب که نقطه عطف و امیدی برای این گروه از بیماران تالاسمی ایجاد شده است.
انتهای پیام/
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۷
کد مطلب: 452589
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *