۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حادثه تروریستی چابهار توسط مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تروریستی چابهار توسط مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
حادثه تروریستی چابهار توسط مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است
به گزارش چهاربهاران، حشمت الله فلاحت پیشه در جریان بازدید از محل حادثه تروریستی چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر چابهار یکی از مهمترین نقاط اقتصادی و تجاری کشور و منطقه است از همین رو همه مسئولان برای توسعه آن تلاش کرده و می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پی حادثه تروریستی اخیر چابهار هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به چابهار آمده اند تا از این منطقه بازدید کنند، افزود: حادثه تروریستی چابهار توسط مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه با همت مسئولان دست اندرکار در چند روز گذشته تعدادی زیادی از اعضای گروهک تروریستی دستگیر شده اند، ادامه داد: خوشبختانه با رشادت و شجاعتی که مأموران انجام دادند این توطئه در نطفه خنثی شد.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه سرنخ‌های خوبی در خصوص این حادثه تروریستی به دست آمده است، گفت: قطعا روند توسعه چابهار با این قبیل اقدامات کند نخواهد شد و خوشبختانه زیرساخت‌های آن نیز در حال آماده شدن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه همه جانبه چابهار بیان کرد: روند توسعه منطقه راهبردی و اقتصادی چابهار بدون هیچ وقفه‌ای از سوی دولت و مجلس ادامه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار برای تجارت نقطه مهمی است و پس از مستثنی شدن از تحریم‌ها باید زیرساخت‌های حمل و نقل آن تکمیل تا در جابجایی کالا تسهیل شود.

وی بیان کرد: مرز‌های آبی و خاکی چابهار خیلی مهم هستند و باید برای اشتغال، فقرزدایی و زدودن محرومیت از این منطقه گام‌های مثبت برداشته شود.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه امروز از طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری و نوار ساحلی چابهار دیدن کردند.

این حادثه تروریستی در ۱۵ آذر ۱۳۹۷ خورشیدی به وقوع پیوست. زمانی که خودروی وانت تویوتا حامل مواد منفجره می‌خواست به مقر ستاد انتظامی شهرستان چابهار وارد شود که با مقاومت ماموران نیروی انتظامی مواجه شد و عامل انتحاری، این خودرو را درب ورودی این ستاد منفجر کرد و خود به هلاکت رسید. این حادثه تروریستی به شهادت ۲ تن و زخمی شدن ۴۳ تن از هموطنان انجامید که ۱۰ تن از حادثه دیدگان از کادر نیروی انتظامی و مابقی آن‌ها از شهروندان عادی بودند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 452586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *