۰
روحانی در دومین کنفرانس آسیایی مقابله با تروریسم:

حوادث تروریستی نمی‌تواند کوچکترین خللی در عزم دولت و ملت ایران برای مبارزه با تمامی اشکال تروریسم وارد کند/ جهان امروز شاهد چالش‌های سخت و پیچیده‌ای است

رئیس جمهور با اشاره به شهادت دانشمندان هسته‌ای، حمله تروریستی داعش به ساختمان مجلس، حادثه تروریستی در رژه اهواز و نیز حادثه تروریستی دو روز قبل در چابهار، گفت: بی تردید این حوادث نمی‌توانند کوچکترین خللی در عزم دولت و ملت ایران برای مبارزه با تمامی اشکال تروریسم وارد کند.
حوادث تروریستی نمی‌تواند کوچکترین خللی در عزم دولت و ملت ایران برای مبارزه با تمامی اشکال تروریسم وارد کند/ جهان امروز شاهد چالش‌های سخت و پیچیده‌ای است
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در افتتاحیه دومین اجلاسیه روسای مجالس شش کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم که در هتل آزادی در حال برگزاری است، گفت: روسای محترم مجالس حاضر در جلسه، خانم‌ها و آقایان، مایه خرسندی است که در کنفرانس روسای مجالس شش کشور «افغانستان، چین، پاکستان، ایران، روسیه و ترکیه » حضور می‌یابیم.

وی ادامه داد: من لازم می‌دانم از مجلس پاکستان و رئیس این مجلس به دلیل دوران مسئولیت یکساله‌شان برای این کنفرانس و همچنین تعهداتشان برای کمک به این روند تشکر کنم.

رئیس جمهور افزود: همچنین به آقای لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی نیز که از هم اکنون ریاست این کنفرانس را بر عهده گرفته، تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یادآور شد: جهان امروز شاهد چالش‌های سخت و پیچیده‌ای اعم از تغییرات آب و هوا، بحران‌های اقتصادی، توسعه نیافتگی، تجاوز و جنگ، فقر و گرسنگی، یکجانبه گرایی، افراطی گری و تروریسم است.

وی تصریح کرد: با اغتنام از این فرصت، نکاتی را درباره چند چالش جامعه بشری یعنی تروریسم، افراطی گری و یکجانبه گرایی را به عرضتان می‌رسانم.

رئیس جمهور بیان کرد: ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم از بدو تأسیس تاکنون با این پدیده شوم مواجه بوده و از این بابت متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: اقدامات تروریستی از جمله شهادت ۷۲ تن از نمایندگان، دولتمردان و سیاستمداران ما در یک بمب گذاری در سال ۱۳۶۰، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت کشور توسط تروریست‌ها در بمب گذاری دیگری در همان سال و همچنین شهادت بیش از ۱۷ هزار تن از مردم عادی در ۴۰ سال گذشته به دست گروه‌های تروریستی که هم اینک در اروپا و آمریکا تحت حمایت دولت‌های غربی هستند.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان به شهادت دانشمندان هسته‌ای، حمله تروریستی داعش در سال گذشته به ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران، حادثه تروریستی در رژه اهواز و نیز حادثه تروریستی دو روز قبل در چابهار اشاره کرد.

رئیس جمهوراضافه کرد: بی تردید این حوادث نمی‌توانند کوچکترین خللی درعزم دولت و ملت ایران برای مبارزه با تمامی اشکال تروریسم وارد کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: امروزه امنیت ابعاد گسترده تری نسبت به گذشته دارد مسائل مهمی مثل امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و روانی جامعه ما را در بر گرفته است و اخلال در هر یک از آن‌ها می‌تواند در حوزه تروریسم تعریف شود.
 
روحانی همچنین در این کنفرانس گفت: در معرض یورش همه جانبه هستیم.
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 452551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *