مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان خبر داد:

نجات جان یک قطعه لاک پشت سبز دریایی در جنوب سیستان بلوچستان

14 آذر 1397 ساعت 9:26

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان از تیمار و بازگشت یک قطعه لاک پشت سبز به دریا در محدوده شهرستان کنارک خبر داد.


به گزارش چهاربهاران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک طی گشت و کنترل نوار ساحلی این شهرستان یک قطعه لاک پشت دریایی سبز را که در یک رشته طناب گرفتار شده بود را نجات دادند.
وی افزود: این لاک پشت سبز به دلیل بریدگی باله، ناشی از گرفتاری در طناب، توانایی شنا در عمق آب را نداشت و پس از گذراندن دوره درمان و پلاک کوبی به آب های دریای عمان بازگردانده شد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان ادامه داد: امروزه یکی از مهمترین نگرانی های دوستداران و فعالان محیط زیست دریایی افزایش تعداد آبزیان آسیب دیده و یا تلف شده ناشی از زباله های پلاستیکی در دریا است که این موضوع می تواند تنوع زیستی دریا را کاهش دهد.
وی گفت: از همین رو با گسترش فعالیت های انسانی در دریاها و افزایش رها سازی زباله ها در دریا و نواحی ساحلی متاسفانه شاهد اتلاف گسترده در آبزیان هستیم.
پورمردان تصریح کرد: لاک پشت های دریایی در معرض خطر قابل توجهی از آلودگی های پلاستیکی در تمام مراحل چرخه زندگی خود هستند از همین رو طی چند مدت اخیر تغذیه لاک پشتان دریایی از پلاستیک ها و گرفتار شدن در تورهای رها شده در دریا حیات این آبزیان را در منطقه دریای عمان به شدت مورد تهدید قرار داده است.
وی اظهار داشت: از همین رو برنامه های آموزشی متنوعی جهت مدیریت پسماند در دریا و نوار ساحلی برای صیادان و جوامع محلی مستقر در نوار ساحلی برگزار می شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 452529

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452529/نجات-جان-یک-قطعه-لاک-پشت-سبز-دریایی-جنوب-سیستان-بلوچستان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir