۰

افزایش 32 درصدی تلفات جاده ای در شمال سیستان و بلوچستان

رییس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: تلفات جاده ای در شمال سیستان و بلوچستان در هفت ماهه امسال 32 درصد افزایش داشته است .
افزایش 32 درصدی تلفات جاده ای در شمال سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، سرهنگ بهروزی افزود: عامل این تلفات را نبود بزرگراه، تجهیزات ترافیکی و عامل انسانی اعلام کرد .
وی بیان کرد: در استان، عامل انسانی مانند خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو موجب بیشترین تلفات جاده ای شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز چندی پیش در کمیته ایمنی و حمل و نقل استان گفت: افزایش آمار تصادفات جاده ای طی ماهه اخیر در محورهای مواصلاتی استان نگران کننده است .
باقر کرد بیان کرد: بشترین تلفات در محور های استان به ویژه در جاده های ارتباطی جنوب استان مربوط به خودرو های حامل قاچاق سوخت و انسان است.
وی عدم اصلاحو ایمن سازی جاده های روستایی را یکی دیگر از عوامل ایجاد و افزایش آمار تصادفات عنوان کرد و اظهار کرد: با آسفالت جاده های روستایی سرعت تردد خودرو ها نیز افزایش می یابد که متاسفانه به دلیل غیر مهندسی بودن بسیاری از این محور ها شاهد افزایش تصادفات هستیم .
وی راه های دسترسی غیر استاندارد و عدم سرعت غیر مطمئنه را یکی دیگر از عوامل حادثه ساز در وقوع حوادث عنوان کرد و گفت: بیش از 70 درصد تصادفات در فاصله 50 کیلومتری مبادی ورودی و خروجی به شهر ها به وقوع پیوسته است .
وی افزود: فواصل زیاد بین شهر های استان از یکدیگر موجب افزایش خستگی رانندگان شده و به همین دلیل با افزایش سرعت و شتاب برای رسیدن به مقصد حوادث رانندگی را نیز افزایش داده است .
معاون استاندار افزود: برای کاهش تصادفات به ویژه سواری های مقصر در استان می بایست عبور و مرور این وسایل نقلیه را به ویژه در محور های زاهدان-خاش، خاش-ایرانشهر و ایرانشهر بمپور را ساماندهی و با کنترل بیشتری دنبال کرد.
به گزارش ایسنا؛ روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت تویوتا در مسیر شهر نیمروز - سفیدابه سه نفر جان باحتند .
رفعت رئیس مرکز فوریت های پزشکی زابل گفت: این حادثه در 10 کیلومتری روستای سفیدابه رخ داد .
پلیس راه علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
در تصادفی دیگر نیز روز گذشته در مسیر دلگان به ایرانشهر، 5 نفر کشته شدند.
مسئول اورژانس دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر برخورد پژو حامل سوخت قاچاق با سه دستگاه سواری پژو در مسیر این شهرستان به ایرنشهر پنج کشته و سه زخمی برجا گذاشت .
غلام رسول صدیق پور افزود: علت بروز این حادثه را سرعت زیاد خودروی حامل قاچاق سوخت عنوان کرد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 452526
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *