۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار خبر داد؛

دستگیری سه پزشک قلابی در محل های درمانی غیرمجاز چابهار

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: طی عملیات مشترک واحد غذا و داروی نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان، پلیس اطلاعات و اماکن، پزشکان قلابی در سه محل غیرمجاز درمانی دستگیر و مراکز مربوطه پلمب شد.
دستگیری سه پزشک قلابی در محل های درمانی غیرمجاز چابهار
مسعود اعلائی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی و بازدید نامحسوس کارشناسان واحد نظارت بر درمان تعدادی مراکز غیرمجاز شناسایی و با قید فوریت جلسه ای تشکیل که بر این اساس دستور پیگیری متخلفان توسط دادستان صادر شد.
وی با اشاره به تخلفات پزشکان متخلف افزود: در این مراکز اقدامات درمانی مانند ویزیت تجویز دارو و حجامت به روش های غیر استریل توسط افراد فاقد صلاحیت پزشکی انجام شده که دادستان چابهار دستور دستگیری افراد خاطی و ضبط کلیه اسباب و ادوات مربوطه را صادر کردند.
وی با اشاره به جمع آوری اطلاعات نهایی توسط پلیس اطلاعات و اماکن چابهار ادامه داد: کارشناسان نظارت بر درمان، واحد غذا و دارو شبکه بهداشت چابهار با کمک نیروهای پلیس اطلاعات و اماکن به مکان های شناسایی شده مراجعه و ضمن پلمپ سه واحد متخلف کلیه ادوات پزشکی غیرقانونی را جمع آوری کردند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تاکید کرد: در عطاری حیات گیاهی یک پزشک قلابی در عطاری اقدام به پارتیشن بندی و در قالب مطب نسبت به ویزیت بیماران اقدام کرده بود که در زمان پلمپ بیماران نیز حضور داشتند و فرد خاطی دستگیر و کلیه اسباب و ادوات پزشکی مانند دستگاه فشارخون، دستگاه قند خون، بادکش، سرنگ و تعدادی دارو کشف و ضبط شد.
اعلایی چنین مراکزی را خطری برای جان مردم دانست و تصریح کرد: در عطاری ضیاء نیز یک پزشک قلابی که بر روی میز خود اسباب، ادوات پزشکی و داروهای دست ساز و غیر مجاز را مورد استفاده قرار داده بود دستگیر شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در عطاری کوهپایه نیز فرد خاطی در انتهای عطاری اقدام به پارتیشن بندی کرده و ملزومات حجامت، بادکش و دبه محتوای زالو در محل مربوطه کشف شد که پزشک قلابی دستگیر و موارد مربوطه ضبط شد همچنین لازم به ذکر است سه متخلف توسط مراجع قضایی دستگیر و موارد مکشوفه ضبطی توسط اماکن جهت بررسی بیشتر به شبکه بهداشت و درمان چابهار تحویل داده می شود.
انتهای پیام/
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 452507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *